רשות המסים: 1,600 חברות שפתחו ישראלים במקלטי מס

הקמת חברה במקלטי מס אינה מהווה עבירה, ולא מעט אנשי עסקים בעולם, וגם בישראל, בוחרים בהתאגדות ב"מדינות אוף-שור" מטעמי מיסוי ■ ואולם, בישראל קיימת חובת דיווח על אחזקה של כל חברה זרה בחו"ל

פשיטת רשות המסים על נותני שירותים לפתיחת חברות זרות כבר מספקת לה עבודה רבה. בבדיקה ראשונית של המסמכים שהוגשו לרשות מהפשיטות האחרונות נמצא תיעוד לכ-1,600 חברות שנפתחו על-ידי לקוחות של 3 החברות, בין היתר באיי הבתולה, באיים הקאריביים, באיי מרשל, בפנמה, בקפריסין, בסנגל ובעוד מקלטי מס.

הקמת חברה במקלטי מס אינה מהווה עבירה, ולא מעט אנשי עסקים בעולם, וגם בישראל, בוחרים בהתאגדות ב"מדינות אוף-שור" מטעמי מיסוי, ובין היתר בפנמה, ברמודה, הולנד, קפריסין, לוקסמבורג, איי קוד, איי קיימן, איי הבתולה והונג-קונג. ואולם, בישראל קיימת חובת דיווח על אחזקה של כל חברה זרה בחו"ל. לפי חוק, אזרח ישראלי שהוא בעל שליטה בחברה זרה, חייב לדווח על כך לרשות המסים בדוח מיוחד, במסגרת הצהרת ההון המוגשת על-ידו - ולא כל הישראלים הפועלים בחו"ל מקיימים חובה זו.

בימים אלה ממקדת הרשות מאמצים ומשאבים למיפוי החברות ולאיתור הנישומים הקשורים אליהן, על-מנת לטפל בנישומים שלא דיווחו על פתיחת החברות, במישור האזרחי או במישור הפלילי, במקרים המתאימים.

למי שעדיין לא נתפס ברשימת "1,600 החברות" שאיתרה רשות המסים, והסתיר עד כה הון שהחזיק בחו"ל, קיימת הזדמנות להיכנס למסלול הליך לגילוי מרצון על ההכנסות והנכסים הלא מדווחים. הליך זה מאפשר לנישומים לדווח על הונם המועלם, הון שלא דווח, ולשלם את המס בגינו, מבלי להיות חשופים להליך פלילי. במסגרת ההליך הוגשו עד כה כ-4,800 בקשות לגילוי הון מוסתר, ונחשף הון של כ- 16.5 מיליארד שקל.

ההליך, שתוקפו היה אמור להסתיים בסוף החודש (לאחר הארכה קודמת של 9 חודשים מאז פג תוקפו המקורי של הנוהל), עתיד להיות מוארך עד סוף השנה. בעקבות החקיקה החדשה, הקובעת כי עבירות מס יחשבו עבירות מקור לפי חוק איסור הלבנת הון, פנתה רשות המסים ליועץ המשפטי לממשלה לקבל אישורו להארכת תקופתו שלך הליך הגילוי מרצון.