בהמתנה לנאום ילן: בורסות אירופה סגרו בעליות

יו"רית הפד ג'נט ילן צפויה לנאום היום בכנס כלכלי והמשקיעים ינסו להבין לאן נושבת הרוח בכל הנוגע לשאלת הריבית ■ בורסות העולם ממשיכות להגיב לדוח התעסוקה המאכזב שפורסם ביום שישי בארה"ב ■ בעקבות הדוח הדולר נחלש מול מרבית המטבעות המרכזיים

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה הסתיים היום (ב') במגמה חיובית, בהמשך למגמה דומה בנעילת המסחר בבורסות אסיה. המשקיעים עדיין מנסים לעכל את דוח התעסוקה המאכזב שהתפרסם ביום שישי האחרון והעיב על בורסות העולם. המסחר בוול סטריט ננעל במגמה שלילית ביום שישי, והחוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים בירידות.

 

לפני פתיחת המסחר באירופה התפרסם נתון ההזמנות ממפעלים בגרמניה לחודש אפריל אשר רשם ירידה חדה של 2%, בעוד צפי האנליסטים עמד על ירידה של 0.4% בלבד, ובמארס נתון זה רשם עלייה של 2.6%. נתון מאכזב זה מיתן מעט את את התחזקות האירו שהחלה ביום שישי לאחר פרסום נתוני תעסוקה מאכזבים בארה"ב. 

דוח התעסוקה בארה"ב הוביל להיחלשות הדולר בעולם, כך לאחר פרסום הנתון, הדולר נחלש בשיעור חד מול האירו בכ-2%, והאירו זינק מהרמה של 1.1140 לפני הפרסום ל-1.1360; מול הין היפני הדולר נחלש בכ-2.3% וירד מהרמה של 109 ל-106.55 לאחר פרסום הנתון.

יו"רית הפד ג'נט ילן צפויה לנאום היום בכנס כלכלי בפילדלפיה והמשקיעים ינסו לדלות רמזים ולהבין לאן נושבת הרוח בכל הנוגע למדיניות הריבית. לאחר דוח התעסוקה, נציין, השווקים מתמחרים סיכוי של כ-4% בלבד להעלאת הריבית בפגישה שתיערך ב-15 ביוני.

 הנפט נסחר בעליות של 1% וחוצה שוב את רף ה-50 דולר לחבית, בעיקר בשל חולשת הדולר בעולם ובשל תקיפה על תשתיות הנפט בניגריה אשר עלולה לשבש את אספקת הזהב השחור. 

מדד הניקיי היפני נסחר תחת לחץ על רקע התחזקות הין מול הדולר. זאת בצל דוח התעסוקה המאכזב שפורסם בסוף השבוע בארה"ב והצביע על תוספת של כ-38 אלף משרות, הרבה פחות מציפיות האנליסטים בשוק שעמדו על תוספת של כ-150 אלף משרות.

בשבוע שעבר, נזכיר, ראש ממשלת יפן הודיע כי הוא דוחה את התוכנית להעלאת המס על הצריכה והכריז על חבילת תמריצים חדשה שנועדה להמריץ את הכלכלה ותצא לפועל בחודשים הקרובים.