גולדמן זאקס קיבל יותר מרבע מיליון פניות לעבודת קיץ

מספר הפניות של סטודנטים ובוגרי אוניברסיטאות לעבודה בבנקים עלה ביותר מ-40% מאז 2012

גולדמן זאקס / צילום: רויטרס
גולדמן זאקס / צילום: רויטרס

בנק ההשקעות גולדמן זאקס קיבל יותר מרבע מיליון פניות מסטודנטים ובוגרי מכללות לעבודה בקיץ הנוכחי, בסימן לכך שהחששות מ"בריחת מוחות" מהמגזר הזה הם אולי מוגזמים, בין היתר מפני שהבנקים מאמצים יחס ידידותי יותר לעובדים.

מספר הפניות של סטודנטים ובוגרי מכללות ואוניברסיטאות לעבודה בבנקים עלה ביותר מ-40% משנת 2012, זאת לפי נתונים שקיבל "פייננשל טיימס". עם זאת, הנתון הזה מכיל גם יותר מבקשה אחת ליחיד.

המספרים מראים שגולדמן זאקס מושך הרבה יותר בנקאים פוטנציאליים מכפי שהוא יוכל להעסיק. המגמה הזו קיימת גם במוסדות גדולים אחרים כמו ג'יי.פי מורגן, שמסר שהוא שוכר רק 2% מהפונים לעבודה בחטיבת בנקאות ההשקעות שלו, וסיטיגרופ', ששיעור המתקבלים אצלו לעבודה כאנליסטים ועוסקים בחטיבת בנקאות ההשקעות העולמית הוא 2.7%.

כמה בנקים נוספים, אם כי לא כולם, דיווחו על עליה במספר הפניות אליהם, ועל שיעורי נטישה נמוכים יותר למרות המכה שספג הדימוי של הבנקאות, החל בשעות עבודה ארוכות וכלה בגרימת משבר שהשקיע דור שלם בעוני.

ניתוח נפרד של פייננשל טיימס מראה שהפופולריות של הבנקאות בקרב בעלי תארי MBA (מוסמכים במנהל עסקים) מעשרת בתי הספר הטובים ביותר למנהל עסקים ירדה בתלילות.

"הרעיון שאנשים פתאום לא רוצים להגיע לבנקאות - או להגיע רק לזמן קצר כדי לדלג הלאה - הוא קצת מוגזם", אמר סן דין, מנהל חטיבת EMEA בבנק ברקליס שאחראית לגיוס כישרונות לעבודה בבנק.

המספר הגבוה של הפניות לעבודה משקף גם את העובדה שקיימים כיום פחות בנקי השקעות, לאחר קריסתם של בר סטרנס וליהמן ברדרס במשבר הפיננסי.

חברות השמת כוח אדם מדווחות גם שבנקאות ההשקעות חזרה לאופנה בין היתר בשל מאמצי הבנקים לרסן את תרבות ההתמכרות לעבודה. בשבוע שעבר הודיעו הבנקים: UBS, קרדיט סוויס ומורגן סטנלי על הטבות לעובדים, כמו שעות חופשה לטיפול בעניינים פרטיים, לילות שבת חופשיים ושנות שבתון.

"הם מנסים לחקות את המודל של גוגל", אמר ברני טול מחברת השמת כוח האדם לבנקאות ההשקעות שלבי ג'נינגס. "בעבר הם טחנו את האנליסטים והחליפו אותם, ואילו כעת הם מנסים למשוך ולהחזיק אותם באמצעות תרבות עבודה חיובית יותר, עם פינוקים ונהלים גמישים יותר".