רציו מגייסת הון לפיתוח לוויתן: הנפיקה 910 מיליון אופ'

במימוש מלא תניב ההנפקה לקופת החברה 273 מיליון שקל שמהווים 7% מחלקה במימון פיתוח לוויתן ■ בסה"כ הנפיקה החברה 380 אלף אגדים והביקושים היום לכמות כפולה

קידוח לוויתן נפט גז / צילום: לילה כלכלי ערוץ 10
קידוח לוויתן נפט גז / צילום: לילה כלכלי ערוץ 10

שותפות רציו יהש , המחזיקה ב-15% משדה הגז הטבעי לוויתן, החלה בהיערכות לגיוס ההון הנדרש למימון חלקה בפיתוח שדה הגז. 

השותפות השלימה היום הנפקה של 360 אלף אגדים של 2,400 אופציות למימוש יחידת השתתפות במחיר מימוש של 30 אג' ליחידה. הביקושים להנפקה היו גבוהים והציבור הזרים ביקושים ל-780 אלף אגדים.

מחיר המינימום לאגד היה 24 שקל אולם בשל הביקושים הגבוהים המחיר זינק ל-41 שקל לחבילה נמוך מהמחיר על פי מודל B&S. יש לציין כי על פי ניסיון העבר מחירי האופציות של שותפויות הגז נסחרות במחיר הגבוה מה-B&S כשעל פי מודל זה מחיר החבילה עומד על 48 שקל - מה שמבטיח למשקיעים רווח מרשים של 17% על המחיר בהנפקה.

האגדים שהנפיקה היום החברה כוללים: 1,200 אופציות למימוש תוך 50 יום במחיר מימוש של 30 אג' לאופציה ו-1,200 אופציות למימוש בעוד 6 חודשים במחיר מימוש של 30 אג'. כאמור המינימום נקבע, כאמור, על 24 שקל בעוד המחיר שנקבע, נקבע על 41 שקל.

על פי מודל B&S מחיר האופציה הקצרה עומד על 1 אג' ומחיר האופציה הארוכה נע בטווח של 3-4 אג'.

בהנחת מימוש מלא של האופציות (אם אכן מחיר יחידת השתתפות של רציו יעבור את רמת 30 האג') יוזרמו לקופת החברה 273.6 מיליון שקל שהם למעלה מ-68 מיליון דולר.

כאמור, רציו מגייסת את הכספים הללו כדי לעמוד בחלקה בהזרמות למימון פיתוח שדה הגז לוויתן. ההערכות הן שפיתוח השדה ינוע בטווח של 5-6 מיליארד דולר כשחלקה של רציו אמור לנוע בטווח של 750-900 מיליון דולר.

את מרבית המימון אמורה לספק המערכת הבנקאית בחוב בכיר שיינתן רק לאחר שהחברה תחתום עם לקוחות מרכזיים בישראל ובחו"ל על הספקת גז. על פי ההערכות המערכת הבנקאית תעמיד לטובת החברה מימון בטווחים של 70%-80% מחלקה במימון הפיתוח לאחר שתחתום עם הלקוחות הישראלים ועם חברת החשמל הירדנית.

בהנחת עבודה כי רציו תקבל מהמערכת הבנקאית כ-600 מיליון דולר הרי שתיאלץ להעמיד הון עצמי של כ-300 מיליון דולר, בהנחת עבודה כזו ובהנחת מימוש מלא של האופציות והמזומנים שבקופת השותפות הרי שהיא מבטיח (פחות או יותר) 100 מיליון דולר כהון עצמי ובשוק ההון מעריכים שאת יתרת הכסף תגייס החברה באמצעות גיוס חוב - אג"ח והנפקות הון נוספות.

את ההנפקה הובילה לידר הנפקות.