נחשף נשק קטלני חדש מתוצרת ישראל: צפו ב"רובוט המחסל"

הרובוט "דוגו" מצויד באקדח מסוג גלוק, נשלט מרחוק ומיועד למשימות חיסול מיוחדות ■ הוא מסוגל לנהל מו"מ עם טרוריסטים - ובמידת הצורך גם לירות במדויק במטרה ■ צפו בו בפעולה

באדיבות ברברה אופל-רום, Defense News

דמיינו סוכן למשימות מיוחדות, שמצויד בראיית 360 מעלות ומסוגל לעבוד לבד או בצוות על-מנת לחדור ליעדים מבוצרים ולירות על-מנת להרוג בשנייה שהוא מקבל פקודה. זה בדיוק מה שפיתחה חברת ג'נרל רובוטיקס מכפר נחמיה - רובוט במשקל 12 ק"ג העונה לשם "Dogo" ומצויד באקדח גלוק 26 בקוטר 9 מ"מ, שמשמש אותו למשימות של לחימה בטרור ולוחמה בשטח בנוי.

"דוגו", שנחשף לראשונה בכתבה של ברברה אופל-רום מאתר דפנס ניוז (Defense News), קרוי על שמו של המסטיף הארגנטינאי - כלב ציד אימתני במיוחד, והוא כנראה הרובוט המבצעי הראשון בעולם שתוכנן מראש למשימות של לוחמה זעירה.

הרובוט המחסל מסוגל לירות 14 כדורים לפני שצריך להטעין אותו מחדש, כאשר הירי מבוצע באמצעות שלט רחוק שמאפשר למפעיל לפגוע במטרה ממקום מוגן.

את "דוגו" ניתן לשאת בקלות ביד אחת, והוא מסוגל לטפס מדרגות ולפעול במשך 4 שעות ברציפות. במקרה הצורך ניתן לצייד אותו בספריי פלפל או בכל חומר בלתי קטלני אחר, וכמו רובוטים אחרים מסוגו, גם "דוגו" מסוגל לקבל הוראות קוליות ולנהל משא-ומתן במקרים של אירועי חטיפה.

ג'נרל רובוטיקס ביצעה מספר הדגמות של הרובוט המחסל בישראל ובחו"ל, והיא מתכננת לחשוף אותו באופן רשמי בתערוכת Eurosatory שתתקיים בפריז בחודש הבא.