צפו: לא תאמינו מה המכנסיים הצבאיים החדשים כוללים

חברה קנדית פיתחה "מכנסיים ביוניים" אשר מסוגלים לייצר בשעה אחת של הליכה, חשמל המספיק להטענת 4 סמארטפונים ■ צבא ארה"ב כבר מתעניין בטכנולוגיה החדשנית 

מכנסיים ביוניים, PowerWalk, אנרגיה קינטית, צבא ארה"ב / צילום: Bionic Power
מכנסיים ביוניים, PowerWalk, אנרגיה קינטית, צבא ארה"ב / צילום: Bionic Power

חברת Bionic Power מוונקובר, קנדה, תספק בקרוב לחיילים בצבא ארה"ב, קוצר אנרגיה קינטית בשם Powerwalk. מדובר במוצר קל משקל שמתלבש מסביב לברך ומטעין סוללות, כאשר חיילים צועדים.

המכנסיים הביוניים האלה מצוידים במעין תיבת הילוכים שממירה באופן מכני את סיבובי הברכיים של הלוחם לאנרגיה חשמלית באמצעות גנרטור נישא. הגנרטור מסוגל לייצר בין 10 ל-12 וואט חשמל להטענת סוללות, כאשר על פי החברה, הליכה עם ה-Powerwalk במשך שעה בקצב ממוצע, מספיקה להטענה מלאה של ארבעה טלפונים חכמים.

בנוסף לכך, המכנסיים הביוניים מסוגלים לנתח את צורת ההליכה של החייל על מנת לקבוע את העיתוי המתאים ביותר לאגירת החשמל, וכן להפחית את עייפות השרירים במהלך הליכה בירידות תלולות. היתרון של המוצר לשוק הצבאי הוא ברור - לוחם ממוצע נושא סוללות במשקל של בין 7 ל-9 ק"ג לצורך משימה שנמשכת 72 שעות.

אם החייל יכול לייצר את האנרגיה הנדרשת בעצמו, אז לא רק שהמשקל שהוא נושא קטן, גם התלות באספקה חיצונית של סוללות פוחתת. על פי החוזה שנחתם יחידות ה- Bionic Power יבדקו בשטח על ידי הצבא וחיל הנחתים האמריקאי במחצית הראשונה של 2017, כאשר במקביל החברה מקווה לשווק את המוצר ללקוחות נוספים.