חדש בשוק: מכונה רובוטית שתקפל לכם את הכביסה

מקפל הכביסה הרובוטי FoldiMate מקצר בחצי את הזמן שאתם מבזבזים על המטלה הסיזיפית של קיפול בגדים שיצאו מהכביסה ■ איך בדיוק המכונה עובדת, וכמה היא תעלה לכם?

דמיינו שהייתם יכולים להעביר את הכביסה הנקייה לחבר שיקפל אותה עבורכם. ככה מסבירה FoldiMate את היתרונות של מכונת קיפול הבגדים הרובוטית שלה. על פי החברה, מקפל הכביסה הרובוטי מקצר בחצי את הזמן שאתם מבזבזים על המטלה הסיזיפית הזאת.

FoldiMate שהוקמה ב-2012 השיקה בזמנו קמפיין גיוס המונים בקיקסטארטר שלא צלח ועכשיו, 3 שנים אחרי הקמפיין שהציג אבטיפוס ראשוני, היא חושפת מכונת קיפול בגובה של 71 ס"מ, ברוחב של 81 ס"מ ובעומק של 79 ס"מ, אשר מסוגלת לישר, לרענן ולקפל את מרבית סוגי הבגדים.

גודלה כשל מייבש סטנדרטי וניתן להניח אותה על מכונת הכביסה או על המייבש. על מנת לקפל את הכביסה באמצעות ה-FoldiMate Family, שהינו הדגם המסחרי הראשון של החברה, עליכם לתלות בין 15 ל-20 פרטי לבוש בקדמת המכונה, וזאת תקפל אותם אחד אחד ותערום אותם בערימה מסודרת בתוך מגירה שיכולה להכיל בין 10 ל-30 פריטים.

כל הבגדים מקופלים באותה הדרך, אבל ניתן לרכוש שיטות קיפול נוספות באתר האינטרנט של החברה. על פי החברה, התליה של כל בגד לוקחת 5 שניות, כאשר תהליך היישור אורך בין 20 ל-30 שניות והקיפול עצמו נמשך 10 שניות. ה-FoldiMate מסוגלת לקפל מכנסיים, חולצות, מגבות וציפות לכריות, אבל היא לא תקפל פריטים גדולים כמו מצעים או פריטים קטנים כגון תחתונים, חזיות וגרביים.

המחיר של מכונת קיפול הכביסה טרם נקבע אבל החברה מכוונת לטווח מחירים של בין 700 ל-850 דולר למכונה, כאשר הפיצ'ר של יישור הקפלים יעלה עוד 200 עד 300 דולר וקפסולות לבישום ולריענון הבגדים יעלו בין 15 ל-40 דולר ליחידה. החברה תאפשר הזמנה מוקדמת של ה-FoldiMate במהלך שנת 2017 כאשר המוצר יישלח ללקוחות בשנת 2018.