ירידותת בסיום המסחר באירופה; דראגי מזהיר מפני האטה

הירידות בבוול סטריט לחצו את המדדים באירופה ■ נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי קורא לממשלות לבצע רפורמות ■ הבנק המרכזי בדרום קוריאה חתך במפתיע את הריבית לשפל - 1.25% ■ נעילה שלילית באסיה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה שלילית נרשמה היום (ה') בבורסות אירופה. זאת, למרות עליות השערים שנרשמו אמש בוול סטריט, כשמדד ה-S&P 500 העפיל לשיא חדש ב-2016. כעת מאותתים החוזים העתידיים על ירידות שערים בניו יורק.

 

המשקיעים מנסים להעריך לאן מועדות פניות של הפדרל ריזרב. על רקע דוח תעסוקה חלש, אי העלאת ריבית בשבוע הבא היא כמעט עובדה מוגמרת, אך בשווקים מנסים להבין מתי יעלה הפד את הריבית ב-2016, אם בכלל, וכמה פעמים. תשובה לכך עשויה להינתן כבר בחודש הבא, עם דוח תעסוקה עדכני וישיבה נוספת של הפד.

נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי הזהיר היום מפני הנזק של ירידה בפעילות הכלכלית ובתפוקת הייצור. הוא קרא לממשלות באירופה לבצע רפורמות מקיפות כדי להתמודד עם ההאטה הכלכלית ולשנות את המדיניות הפיסקלית. 

בגרמניה פורסם המאזן המסחרי שהצביע על התרחבות העודף המסחרי לרמה של 24 מיליארד אירו בחודש אפריל, לעומת צפי לעלייה בעודף ל-21.4 מיליארד אירו ולאחר שבמארס העודף המסחרי הסתכם ב-23.7 מיליארד אירו. 

ענקיות האנרגיה האירופיות BP  ו-ENI  הודיעו היום (ה') על גילוי שדה גז משמעותי מול חופי מצרים. תגלית הגז החדשה ממוקמת באזור האקספולרציה Baltim, סמוך חלק המזרחי של תעלת הנילוס, כ-10 קילומטר צפונית למאגר הגז Nooros, שהתגלה ביולי אשתקד.

 

באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה שלילית.

 

הבנק המרכזי בדרום קוריאה חתך היום במפתיע את הריבית ב-0.25% לשפל חדש - 1.25%. אנליסטים חזו כי הבנק יבחר להשאיר את הריבית ללא שינוי. מנגד, הבנק המרכזי בניו זילנד בחר שלא לשנות את שיעורי הריבית, והשאיר אותה על כנה - 2.25%.

מניות האנרגיה הוסיפו לרכז עניין על רקע המסחר בנפט. נציין את Santos  ואת Inpex .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]