מתנות ליום האב: מנגל חכם ומוצר שמשדרג את כוס הבירה

השנה צפויות המשפחות האמריקניות להוציא מעל 14 מיליארד דולר על רכישת מתנות לגבר והמשווקים יוצאים מגדרם לספק להן רעיונות ■ הנה כמה דוגמאות

שעון של casio/ צילום:אתר החברה
שעון של casio/ צילום:אתר החברה

האמריקנים חוגגים בחודש יוני את "יום האב". האירוע הזה הפך עם השנים לחגיגה של קניות של מתנות לגבר, ולמעין "ראש השנה לגאדג'טים". השנה, למשל, צפויות המשפחות האמריקניות להוציא מעל 14 מיליארד דולר על רכישת מתנות לגבר והמשווקים יוצאים מגדרם לספק להן רעיונות. הנה כמה דוגמאות, שברוח התקופה עומדות בסימן החיבור לרשת.

עב המשפחה

הכנת בשר על האש נחשבת לתפקיד/תחביב של הגבר במשפחה עוד מאז עידן המערות וחלק נכבד מתקציבי המתנות מופנים לכיוון. הדגש השנה הוא על מוצרי צליה, טיגון ועישון, שמקושרים ישירות לענן (ואין הכוונה לענן העשן של צליית הבשר). בקצה התחתון של קשת המחירים ניתן למצוא את "המחבת החכמה" של חברת PANTELLIGENT, שהחלה את דרכה כפרויקט מימון המונים.

המחבת מצויידת ברכיב בלוטות' שמקושר לטלפונים חכמים עם אפליקציה ייעודית ובחיישן טמפרטורה מדויק. לאחר בחירה באחד ממאות מתכונים הטלפון מנחה את הבשלן בצעדים שעליו לנקוט בזמן אמת - הפיכת הבשר, ערבוב התבשיל, הוספת רוטב, קירור וכדומה - הכל בהתאם לטמפרטורת המחבת ולמצרכים. כל העסק עולה 200 דולר בארה"ב.

עוד מוצר בכיוון הוא ליין מכונות העישון הביתיות החכמות שהשיקה לאחרונה חברת CHARBROIL. גם כאן יש רכיב WI-FI, שמתחבר לטלפונים חכמים דרך הענן. אפליקציה בשם "סמארטשף" מתאימה את עצמה למתכון, מדווחת לבשלן על הנעשה בתא העישון ומעבירה התרעות על סיום העישון או על צורך בהוספת שבבי עץ למעשנה, מבלי שהבשלן יצטרך לנטוש את אורחיו. החברה מציעה שני דגמים בגדלים שונים, במחיר של 300 ו-400 דולר בארה"ב.

לפזרנים מציעה חברת "לינקס" את ה"סמארט-גריל" - מכונת צלייה בגדלים שונים (החל מכ-30 אינץ') לחצר או למרפסת, שיכולה לעקוב ולבצע מספר מטלות בו זמנית - החל מצליית עופות וכלה בסטייקים. גם כאן יש מערך של חיישנים וחיבור אלחוטי לענן ולאפליקציות, שמנחות את הצולה בהתאם למתכון ולמצרכים. החידוש הוא אופציה לשליטה דו כיוונית בפונקציות השונות של הגריל דרך הטלפון בסיוע שסתומים אלקטרומכאניים, מעבד אינטל וזיכרון פנימי של 64 גיגה שמותקנים בגריל. ניתן לשלוט בתהליך מרחוק גם באמצעות פקודות קוליות. המחיר בארה"ב מתחיל בכ-7,000 דולר. עכשיו רק צריך שמישהו ירים את הכפפה ויפתח מקל נפנוף מקושר אלחוטית למנגל עבור הגבר הישראלי.

 

מהמחבת לחבית

אחרי כל כך הרבה בשר חייבים בירה וכאן נכנס לתמונה מוצר הנישה הקרוי FIZZICS, שגם הוא נולד כפרויקט מימון המונים ומשווק כיום מסחרית. תרומתו לאנושות היא יכולתו להעניק לכל בקבוק בירה מצוי תכונות של בירה מחבית, כולל המזיגה, המראה והטקסטורה.

לשם כך צריך רק להכניס בקבוק בירה או פחית פתוחה לתוך המכשיר וללחוץ על כפתור. מערכת מסובכת, שמבוססת על ויברציות, מווסתת את הבועות ומוזגת את התכולה בצורה חלקה לכוס בירה, עם או בלי רעמת קצף מקצועית. המחיר בארה"ב כ-170 דולר.

מחבת של pantelligent/ צילום:אתר החברה
 מחבת של pantelligent/ צילום:אתר החברה

שעון אולטימטיבי לספורטאים

לא כל האבות מחוברים לגריל ולבירה - יש גם מכורים לספורט. עבורם הציגה השבוע יצרנית שעוני הספורט SUUNTO את דגם הדגל החדש "ספרטן אולטרא". השעון מצויד ומיועד לעקוב ולסייע לאתלטים חובבים בכל סוגי הספורט - מטריאתלון ועד גלישת סקי. המערך כולל חיישן GPS שמאפשר לשלב בין נתוני מיקום גלובליים לבין חיישני גובה ומהירות עצמאיים של השעון לטובת קריאה מדויקת מאוד של מהירות התנועה והגובה.

יש גם מד תאוצה, חיישן דופק ועוד רבים אחרים. מסך הצבע של השעון מספק לספורטאי מידע בזמן אמת על עומס האימון, סטטוס ההתאוששות ועוד וחיבור אלחוטי לאפליקציה בסמארטפונים מאפשר לנתח את הנתונים בזמן מאוחר יותר ובנוסף להציג בזמן אמת מסלולים, שבהם מתאמנים אחרים בסביבה. השעון עצמו בנוי מחומרים מרוכבים עם אופציה לשילוב טיטניום תעופתי ויכלול מספר סגנונות. המחיר יתחיל באזור ה-600 דולר.

שעון חכם לשמרנים

עבור חובבי "שעונים חכמים" שמרנים יותר, שמעדיפים שהשעון ייראה ויתפקד כמקובל - בלי מסך מגע זעיר, בלי מיילים ובלי תפריטים מיקרוסקופיים - השיקה קסיו בשבועות האחרונים את השעון החכם מדגם EQB-600. זהו שעון אנלוגי בעיצוב ספורטיבי-יוקרתי, שמציג את השעה בשני אזורים על פני כדור הארץ. הטלפון מצויד בחיבור בלוטות' לסמארטפונים ואפליקציה אולם ייעודם העיקרי הוא לשמור על דיוק אבסולוטי של השעה.

ארבע פעמים ביום יוצר הטלפון חיבור עם הרשת ומכוונן את עצמו לשעה המדויקת של האזור בו הוא נמצא, ברמת דיוק של שברירי שניות. האפליקציה מאפשרת גם לכוונן מרחוק את תצוגת השעה הנוספת לשעה הנכונה ב-300 ערים שונות. יתרון גדול על פני שעונים חכמים מקובלים הוא אורך חיי הסוללה, שמגיע עד 9 חודשים בשימוש טיפוסי, לאחר טעינה מלאה באור השמש.