ירידות בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט ירד - מתחת ל-49 ד'; תשואות האג"ח ל-10 שנים ירדו ב-4 נק'

מאקרו: הקריאה המקדמית של סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, והתקציב הפדרלי ■ מחירי הנפט יורדים מתחת ל-50 דולר לחבית ■ אירופה בירידות חדות, נעילה שלילית באסיה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בניו יורק התנהל היום בהתאם לתחזיות המוקדמות - בירידות שערים שנשמרו לאורך כל היום. נראה כי המשקיעים בוול סטריט הפנימו את העובדה כי עליית ריבית החודש כבר לא על הפרק והדלק שהערכה זו הזרימה לשווקים, הולך ונגמר וכרגע לא נראה שיש גורם משמעותי שיכול לדחוף את השוק לעליות משמעותיות.

בשוק הסחורות הנפט המשיך לרדת. ברקע, חששות לגבי הצמיחה הגלובלית והציפייה להודעת הריבית בשבוע הבא ולמשאל העם בבריטניה. וול סטריט סגרה אמש בירידות שערים קלות וקטעה רצף של שלושה ימי עליות.

 

בזירת המאקרו פורסמה הקריאה המקדמית של סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן למחצית הראשונה של השנה. הקריאה נמדדה ברמה של 94.3 נקודות בעוד הציפיות היו לקריאה של 93.8 נקודות. הקריאה הקודמת עמדה על 94.7 נקודות בחודש דצמבר. 

עוד פורסם הגירעון הפדרלי שעלה בשיעור חד של 11% ב-12 החודשים האחרונים.

מחירי נפט  ירדו היום בשיעורים חדים בעיקר בשל החשש מגלישה למיתון עולמי שיעיב על הצריכה.

המשקיעים בוול סטריט עדיין מחכים לראות מתי הפדרל ריזרב יפעל ויעלה ריבית ב-2016, אם בכלל, וכמה פעמים. כרגע נראה כי הסיכויים להעלאת הריבית ביוני נמוכים מאוד ורוב ההערכות מדברות על העלאה בספטמבר. ישיבת הריבית של הפד תיערך בשבוע הבא, 15 ביוני.

 

באירופה הבורסות יורדות בחדות היום בהמשך למחירי הזהב השחור, וגם על רקע דבריו של יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי מאתמול, שהזהיר מפני הנזק של ירידה בפעילות הכלכלית ובתפוקת הייצור. הוא קרא לממשלות באירופה לבצע רפורמות מקיפות כדי להתמודד עם ההאטה הכלכלית ולשנות את המדיניות הפיסקלית.

אירוע אחר שתופס את תשומת לב המשקיעים הוא משאל העם בבריטניה ב-23 ביוני בנוגע ליציאה מהאיחוד האירופי ("ברקזיט"), מה שצפוי לטלטל את השווקים בטווח המיידי לאחר מכן.

בין המניות שבלטו נציין את יאהו , שזכתה להצעות רכש לפעילות הליבה שלה בהיקף 5 מיליארד דולר. ורייזון  הציעה 3.5 מיליארד דולר, והצעתה הוגדרה ע"י מקורבים לחברה כאחת הנמוכות. הדד-ליין להצעות הרכש הוא באמצע יולי.

טוויטר   ריכזה לאחר שדיווחה כי 33 מיליון חשבונות נפרצו והודלפו ברשת. 

יצרנית המכונית החשמלית טסלה   נמצאת תחת חקירה של הרשויות בחשד לליקויים במתלים בדגמי ה-S של החברה.

חברת H&R Block  בלטה על רקע תוצאות כספיות שעקפו את התחזיות.

חברת הביוטק Sophiris (סימול SPHS) צפויה לזנק בחדות על רקע תוצאות טובות בניסוי במוצר לטיפול בסרטן הערמונית.  

אינטל  ריכזה עניין לאחר שפורסם כי אפל תשלב מעבדים מתוצרתה במכשירי האייפון.

טבע  פרסמה הערב כי זכתה במשפט על תוקף פטנטים של מוצר המהווה 10% מהכנסותיה.