לקראת הבחירה בסגני הנשיא: טראמפ וקלינטון עולים להתקפה

בימים הקרובים צפויים שני המועמדים לנשיאות ארה"ב להכריז מי ירוצו לצדם כסגנים ■ בעוד סוגיית הסגן של טראמפ עדיין לא ברורה, קלינטון בוחנת את מועמדות הסנאטורית האהודה אליזבת' וורן לתפקיד - מה שכבר גרם לטראמפ להעביר עליה ביקורת חריפה

דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו
דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו

לא על הסגן לבדו: אחרי מסעות הפריימריז המפרכים, שני המועמדים לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ והילרי קלינטון, מתפנים לקרב הגדול - זה נגד זו - ולחלק הבא של המסע בדרך לבית הלבן. בימים הקרובים צפויים השניים להכריז מי יהיו סגני הנשיא שלהם - מה שגורם שוב למועמד הרפובליקני עם הפה הגדול לומר מה שרק מתחשק לו בפני קהל אוהדיו. גם בטוויטר, שהפך לזירת קרב של ממש בינו לבין יריבתו הדמוקרטית.

לאחר שהוכרזה רשמית כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, התפנתה קלינטון לנהל שיחות עם מספר מועמדים לתפקיד סגן הנשיא. אחד השמות המובילים שהיא בוחנת הוא של הסנאטורית אליזבת' וורן - סנאטורית מוערכת ואהודה במיוחד בקרב חוגים ליברליים במפלגה. קלינטון ככל הנראה חושבת עליה כמועמדת מתאימה לתפקיד, זאת כחלק מהצורך ללכד סביבה גם את תומכיו הרבים של ברני סנדרס, שרבים מהם הצהירו שלא יצביעו עבורה בבחירות הכלליות.

טראמפ ניצל את הדיבורים על וורן כמועמדת אפשרית לסגנית, וכבר כיוון את חיצי הביקורת שלו לעברה. בנאום שנשא הלילה (שבת) בריצ'מונד, ויר'גיניה, הוא שב לכנותה "פוקהונטס" - על שם הדמות מסרט הילדים הנודע, זאת לאחר שהקפידה לציין כי היא "אמריקנית ילידית" בעת רישומה ללימודים באקדמיה.

"פוקהונטס לא מרוצה, היא הכי גרועה שאפשר", עלב טראמפ בוורן, אותה הוא הקפיד לכנות גם "טיפשה" באותו המעמד. "אני מעליב את פוקהונטס כשאני משתמש בשמה כדי לתאר את וורן, אבל מה לעשות - היא אחת הסנאטוריות הגרועות ביותר שיש. היא לא סיימה שום דבר שהחלה בו - ואם תיבחר היא תטיל מסים של 95 אחוזים. אני אהיה שמח כל כך אם הילרי תבחר בה לסגנית".

הקרב בטוויטר מתחמם: "תמחק את החשבון שלך"

ובזמן ששני המועמדים עסוקים בלכתוש זה את זה פומבית, הם מקפידים שלא לזנוח את הרשתות החברתיות. טראמפ וקלינטון פעילים מאוד בטוויטר - ומשתמשים בפלטפורמה הזו כדי לפנות למיליוני אמריקנים.

טראמפ עסוק בימים האחרונים בגזרה זו בעיקר בלהציף סרטונים ישנים של הנשיא אובמה, שמספק אמירות לא מחמיאות במיוחד על קלינטון - זאת לאחר שרק השבוע המליץ עליה רשמית לתפקיד הנשיאה הבאה של אמריקה. הסרטונים הם מהפריימריז של 2008, אז התמודדו אובמה וקלינטון ראש בראש על תפקיד המועמד הדמוקרטי לנשיאות.

"אובמה בדיוק הודיע על תמיכתו בהילרי העקומה", צייץ טראמפ לאחר הודעת התמיכה של הנשיא בה. קלינטון, מצדה, לא נותרה חייבת - וצייצה מחדש את הציוץ המשפיל של טראמפ, וכתבה: "תמחק את החשבון שלך".

הציוץ של קלינטון זכה למאות אלפי ציוצים מחדש - אלא שגם טראמפ לא נותר חייב ועקץ בחזרה: "איפה 33 אלף המיילים שמחקת?", כשהוא מתייחס לפרשת המיילים שרודפת את קלינטון במהלך הקמפיין.

בינתיים, השבוע הלא ממש מוצלח של טראמפ נמשך - הן על רקע הפער שפתחה קלינטון סקרים על פניו, והן לאחר ההודעה של המועמד הרפובליקני לנשיאות בבחירות 2012, מיט רומני, כי לא יבחר בטראמפ לתפקיד הנשיא בבחירות הכלליות בנובמבר. באותה נשימה, הצהיר שלא יתמוך גם במועמדת מהמחנה השני, הילרי קלינטון.