הצצה מבפנים לדירת מגורים ראשונה מסוגה שהוקמה בחלל

ה-Beam הינה יחידת הפעילות המתרחבת הראשונה שמתאימה למגורי בני אדם בחלל, אשר הוקמה לאחרונה; מיועדת לשרת את לקוחות בואינג ו-Space X בטיסות תיירות לחלל ■ צפו בסיור הראשון שנערך ביחידה

שבוע אחרי השקתו של ה-Beam, האסטרונאוט ג'ף וויליאמס היה לאדם הראשון שנכנס לחדר החלל המתנפח אשר מחובר לחלק החיצוני של תחנת החלל הבינלאומית. ה-Beam נשלחה לתחנת החלל הבינלאומית באמצעות חללית תובלה מסוג SpaceX Dragon של המיליארדר אלון מאסק והיא נחשבת ליחידת הפעילות המתרחבת הראשונה שמתאימה למגורי בני אדם ואשר הוקמה בחלל.

וויליאמס נעזר בקוסמונאוט הרוסי אולג סקריפוצ'קה, במסגרת פרויקט בן שנתיים שנועד לבדוק את הטכנולוגיה של היחידה המתנפחת שאורכה 4 מטרים ורוחבה 3.2 מטרים.

חברת Bigelow Aerospace שנוסדה על ידי אייל המלונאות ויזם החלל רוברט ביגלו, מקווה בעתיד לייצר חדרי חלל כאלו ואפילו תחנות חלל של ממש עבור לקוחות שמעוניינים להשקיף על כדור הארץ מחלון חדרם. חברת Bigelow Aerospace מתכננת לחבר חדרי חלל גדולים יותר לתחנת החלל כבר בעתיד הקרוב ומקווה כי חברות כמו בואינג ו-Space X אשר מתכננות טיסות מסחריות לחלל, ישתמשו בשירותים שלה על מנת לארח לקוחות.