טראמפ: "נראה שאובמה תומך במוסלמים יותר מאשר בישראל"

טראמפ רומז: לאובמה אג'נדה סודית, לכן הוא לא נאבק בטרור ■ טראמפ: אני ידיד של להט"ב, לא אכניס את אויביהם המוסלמים לכאן ■ בנאום בניו-המפשיר ניצל המיליארדר את הטבח באורלנדו כדי לקרוא שוב לאיסור כניסת מהגרים ממדינות עם רקע טרוריסטי

דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו
דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו

כצפוי, רתם אמש (ב') דונאלד טראמפ את הטבח באורלנדו לקידום מועמדותו לנשיאות, אך הוא משח את המיזם הזה ברעל: במאמץ חדש לשלול לגיטימיות מהילארי קלינטון, המתמודדת הדמוקרטית, הוא רמז שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, תומך נלהב של קלינטון, קשור איכשהו לטבח באורלנדו או לסירובו להאבק בטרור. במקביל, הוא החל לצייר את עצמו כידיד מובהק של קהיליית להט"ב מפני שרק הוא יעמוד איתן בשער ולא יתיר כניסת אויבי הקהיליה הזו - המוסלמים - לארה"ב.

תשובת קלינטון להכרזות האלה היתה פשוטה והיא לא טרחה אפילו להזכיר את שמו של טראמפ: "כל הרטוריקה והדמגוגיה שאנו שומעים לא יפתרו את הבעיה. אין בדעתי לנהל מלחמה נגד דת ולציירה כיציר השטן. מהלך כזה הוא פשוט מסוכן ורק משחק לידיים של דאעש".

בהודעה לסוכנות בלומברג, אמר אמש טראמפ, כי "לפעמים נראה שאובמה תומך במוסלמים יותר מאשר בישראל". הדברים נאמרו בתשובה על שאלה למה התכוון טראמפ כאשר אמר, בכמה התבטאויות אתמול, שייתכן שנשיא ארה"ב מבין את בעיית הטרור "טוב יותר מכל אדם אחר". (פירוט ההתבטאויות האלה - בהמשך הידיעה).

הנוסח המלא של תשובת טראמפ: "התכוונתי לעובדה, שלפעמים נראה שהנשיא אובמה תומך במוסלמים יותר מאשר בישראל. למשל, עסקת (הגרעין) עם איראן, שהיתה אחת מהעסקות הגרועות ביותר בהיסטוריה, נותנת 150 מיליארד למשטר רדידאלי, שיאפשר להשתמש בכספים למימון פעילויות טרור וכן פעילויות להגשמת המטרה המוצהרת של המשטר - הכחדה והשמדה מלאות של ישראל. זו עסקה נהדרת לאיראן ורעה לישראל ולארה"ב". (סוכנות בלומברג מציינת, שבדיקה של ארגון עצמאי בלתי מפלגתי מצאה שהנתון 150 מיליארד דולר אינו נכון).

בנאום בחירות לפני קהל אוהד בניו-המפשיר, ובכמה ראיונות קודם לכן, כיוון טראמפ את חיציו לאובמה, והחיה - ולו רק ברמזים - קמפיין אינטנסיבי שלו, שנים לפני שהחליט לרוץ לנשיאות: להוכיח שאובמה בעצם יליד קניה ולפיכך הוא אינו יכול לשמש כנשיא, ולזרוע ספקות לגבי דתו - האם הוא נוצרי, או שמא מוסלמי? בסופו של דבר הסתיים הקמפיין הרעשני הזה בקול דממה דקה: אובמה הציג תעודת לידה בב"ח בהאוואי, והוא מוסיף ללכת לכנסיה.

בראיון בפוקס ניוז אמר טראמפ בהתבטאות טעונת רמזים אפלים: "אחת משתיים - או שמנהיג אותנו אדם שאינו חכם ואינו קשוח, או שמשהו אחר מעסיק את המוח שלו. והדבר האחר שמעסיק את המוח שלו - אנשים לא מאמינים שזה קורה. אנשים לא יכולים להאמין שהנשיא אובמה נוהג כפי שהוא נוהג ולא יכול אפילו לבטא את המילים 'איסלאם רדיקאלי'. משהו קורה פה. משהו שקשה לתפוס. משהו מתרחש".

ובתשובה על שאלה מדוע הוא קרא לאובמה להתפטר, בעקבות הירי ההמוני באורלנדו, אמר המיליארדר ממנהטן: "או שהוא לא תופס מה קורה, או שהוא מבין יותר טוב מכל אחד אחר מה קורה - ואף אחת משתי האפשרויות האלה אינה קבילה".

 

גם בראיון ב-NBC רמז טראמפ שלאובמה יש אג'נדה סודית, שמונעת ממנו להיאבק בטרור האיסלאמי. בדיון על הטבח באורלנדו אמר המועמד הרפובליקאי: "אנשים רבים חושבים שאולי אובמה לא רוצה להבין מה שהוא צריך להבין. אנשים רבים סבורים שאולי הוא לא רוצה לדעת. אני עצמי חושב שפשוט אין לו מושג מה קורה, אך אנשים רבים אומרים שהוא אינו רוצה לדעת. הוא מסרב לראות מה שבאמת מתרחש".

בכך החיה טראמפ מוטיב שעלה בנאום שנשא ב-3 בדצמבר במושב של הקואליציה היהודית רפובליקאית: "יש לנו נשיא שמסרב להשתמש במונח 'איסלאם רדיקאלי'; אולי קורה אתו משהו שאנו לא יודעים עליו".

ובנאום בניו-המפשיר הוא אמר: "הנשיא שלנו באמת לא יודע מה הוא עושה. הוא הכשיל אותנו בגדול, ובמהלך מנהיגותו, המצב הלך והחמיר".

תגובת הבית הלבן: "כשהנשיא מתמודד עם משימה גדולה כל-כך - לסייע לארה"ב להתאושש מהירי ההמוני הגדול בתולדותיה - חשוב שדברים קטנים כאלה לא יסיחו את דעתו".

"וושינגטון -פוסט" הכתיר את הדיווח שלו על ההתבטאויות האלה כך: "דונאלד טראמפ רומז שהנשיא אובמה היה מעורב בירי באורלנדו". כעבור זמן שונתה הכותרת כך: "נראה שטראמפ קושר את הנשיא אובמה לירי באורלנדו". כמה שעות לאחר מכן, הודיע המטה של טראמפ שהוא שולל מ"וושינגטון פוסט" את הזכות לסקר את הקמפיין שלו. בכך מצטרף ה"פוסט" לשורה לא קצרה של עיתונים ואתרים שמטה טראמפ הענישם בגלל מה שנראה לו כסיקור עויין.

בנאומו טראמפ קרא לקהיליית להט"ב בארה"ב להצביע בעדו מפני שקלינטון נותנת יד לאלה ששואפים להכחידם.

"רבים מעקרונות האיסלאם הרדיקאלי אינם עולים בקנה אחד עם העקרונות והמוסדות של החברה המערבית", אמר טראמפ. "האיסאלם הרדיקאלי הוא אנטי-נשים, אנטי-הומוסקסואלים ואנטי-אמריקאי. אני מסרב להתיר לאמריקה להיהפך למקום שבו להט"ב, נוצרים ויהודים ישמשו מטרות לרדיפה והפחדה של מטיפי האיסאלם הרדיקאלי. זה לא רק עניין של ביטחון לאומי. זה עניין של איכות חיים".

"הילארי קלינטון לעולם לא תוכל לטעון שהיא ידידה של קהילת להט"ב כל עוד היא תומכת במדיניות הגירה שתביא לארצנו קיצונים מוסלמים שידכאו את הנשים שלנו, את הגייז ואת כל מי שלא יסכים עימם", אמר טראמפ. "... כשהמוסלמים יבואו הם יחכנו את ילדינו להיות חברים בדעש".

"אם אנו רוצים להגן על איכות החיים של כל האמריקאים - נשים וילדים, גייז וסטרייט, יהודים ונוצרים וכל האנשים - אז אנו חייבים לומר את האמת על האיסאלם הרדיקאלי", הוסיף המיליארדר. "... אך במשך חודשים, ולמרות התקפות טרור רבות, הילארי קלינטון סרבה בעקביות לומר את המילים 'איסאלם רדיקאלי'. רק לאחר שקראתי עליה תיגר, היא הסכימה היום להוציא את שתי המילים האלה מפיה".

לטענתו, "רק כמה שבועות לאחר התקפת הטרור בסאן-ברנארדינו, הסבירה קלינטון את סירובה לומר 'איסאלם רדיקאלי' במשפט הבא, וזה ציטוט מדויק: 'המוסלמים הם אנשים שוחרי שלום וסובלניים, ואין להם שום קשר לטרור'".

לדברי טראמפ, השורה התחתונה היא, שקלינטון והמדיניות שלה הביאו את האיסלאם הרדיקאלי אל חופי ארה"ב. והוא הוסיף: "אבל אני מסרב להיות פוליטקלי קורקט ואני אעשה את הדבר הנכון... אני מצהיר שוב שכאשר אבחר אאסור כניסת מהגרים מאזורים שמשמשים מרכזי טרור נגד ארה"ב, אירופה ובעלות הברית שלנו". במחווה לתקינות פוליטית הוא לא הצהיר במפורש שכניסת מוסלמים תיאסר אלא רק כניסת מהגרים מאזורים מוכי טרור.

לעומת זאת, תכנית ההגירה הקטסטרופית של קלינטון תביא גלי הגירה מסיביים של מוסלמים רדיקאלים אל ארצנו ואלה יאיימו על כל אורח החיים שלנו, אמר המועמד הרפובליקאי. לדבריו, מהגרים האלה יהיו "סוס טרויאני".