האפליקציות שיסדרו את הטיול הבא שלכם לחו"ל

איפה יש Wifi, איך מבטלים הזמנה למלון בלי להפסיד את כל הכסף, ואיזו אפליקציה תסביר לכם על היצירה שאתם כרגע מתבוננים בה? ■ "גלובס" מציג את היישומים שכדאי לתיירים להכיר

תיירות מזוודה
תיירות מזוודה

דילים של הרגע האחרון

בין היישומים הרבים שמציעים למצוא עבורכם את הדיל הכי משתלם, ארבעה משכו את תשומת-לבנו:

BoNaUf (בוא נעוף): אפליקציה מבית השטיח המעופף שמתעוררת לחיים בימי רביעי בלבד. אז היא מציעה חבילות נופש וטיסות שנותרו במלאי ולא נמכרו, לרוב למדינות אגן הים התיכון ולמדינות אירופיות, למשל במחיר של 100 דולר. לרוב, הדילים הם לספונטניים במיוחד - התאריכים הם קרובים למועד ההצעה, כלומר לאותו יום רביעי. אבל יש גם הצעות למועדים רחוקים יותר, אפילו של שבועיים קדימה.

דילים של הרגע האחרון לא ניתן לבטל, אולם בהתאם לחוק הגנת הצרכן הזמנות שמועד הטיסה שלהן הוא 7 ימים קדימה לפחות ניתן לבטל (כולל דמי ביטול של 5% כקבוע בחוק).

אפליקציות נוספות הפועלות במרחבי הרגע האחרון: Hulyo, המציעה דילים של "השנייה האחרונה" בחו"ל ובארץ ומאפשרת להזמין דרכה העברות משדה התעופה למלון ועוד; Hidden Flights שמצהירה שהיא מציעה עסקאות שסוכני הנסיעות רוצים להסתיר מכם. לא בטוח שהסוכנים באמת רוצים להסתיר, אבל בהחלט אפשר למצוא באפליקציה דילים טובים וטיסות מוזלות ליעדים שונים; ואפליקציית Loco מבית הדקה ה-90 שמבטיחה להציע את המחירים הנמוכים ביותר ליעד הנבחר, כולל של חברות הלואו קוסט. האפליקציה משווה באופן נוח בין המחירים ומאפשרת גם להזמין מלון דרכה.

 

מחירי הכרטיסים

מתי הכי משתלם להזמין טיסה? יש כמה אפליקציות שמנסות לענות על השאלה. FairFly למשל מציעה למי שכבר רכש כרטיס לבדוק אפשרות להורדת המחיר עד למועד הטיסה. אם יימצא מחיר נמוך יותר, בשקלול דמי הביטול, תציע האפליקציה לבצע עבורכם את ההזמנה מחדש. בנסיעה משפחתית, החיסכון עשוי להגיע למאות דולרים. ההחזר עבור הכרטיס שיבוטל יבוצע ישירות לרוכש (בניכוי דמי ביטול). דמי השירות בעבור החיסכון הם 9% מהסכום שחסכתם בעקבות ההזמנה המחודשת.

האפליקציה Hopper מנסה גם היא לאתר את המחיר המשתלם ביותר, אבל לפני שלב ההזמנה. באמצעות ניתוח ותחזיות של מיליוני טיסות על בסיס יומי, האפליקציה ממליצה על התזמון הנכון ביותר לרכישת הכרטיס ונותנת התראות בהתאם: "המשך להמתין", "כדאי להזמין", "הזמן בדחיפות" וכן הלאה.

תכנון טיסה

האפליקציה TripCase תאפשר לכם לארגן את כל המידע הנחוץ לטיול או לנסיעת העסקים: הצגת לוח טיסות (כולל עדכוני אונליין דרך האפליקציה על עיכובים ועל הטרמינל שאליו אתם צריכים לגשת); שמירת פרטי המלון שבו תשהו (כך שהכתובות והטלפונים יהיו בהישג יד), פרטי חברת השכרת הרכב, פרטי המסעדות ופרטי אנשי קשר; עדכון מזג האוויר ושליחת מייל למכרים על התקדמותכם במסע (למשל "יוסי נחת הרגע בלונדון").

אפליקציה אחרת, TripIt, מציעה שירותים דומים. היא תעדכן את כל הפרטים הנחוצים לכם אחרי שתשגרו מייל עם אישורי הזמנה - מלון, רכב שכור, מסעדות וכד'. דרך האפליקציה אפשר לראות מפות של כל יעד ולשתף עם מכרים במייל או ברשתות החברתיות.

חדר מלון מיד שנייה

כפי שכבר כתבנו במדור זה בעבר, לא מעט אפליקציות מסייעות בחיפוש בתי מלון בעולם ומבצעות השוואות מחירים, אבל Roomer מציעה דבר אחר: להזמין חדר בבית מלון מאנשים שנאלצו לבטל את הזמנתם או לחלופין למכור חדר שנתקעתם איתו. במקום להפסיד את מלוא התשלום, מוכרים את החדר בהנחה וכך מקבלים לפחות פיצוי חלקי. לפני שמחפשים מלון ביעד שאליו אתם נוסעים, כדאי להציץ ולראות מה יש לרומר להציע. כך עובד התשלום: הקונה משלם דרך האפליקציה והיא זו שמעבירה את הכסף (בניכוי 15% דמי עמלה) למוכר. התשלום עבור החדר משולם במעמד הרכישה אולם מועבר למוכר 10 ימים אחרי שבוצע צ'ק-אאוט. כדאי לדעת שמי שקובע את המחיר הוא המוכר וכל הזמנת חדר שנעשית דרך רומר אינה ניתנת לביטול.

התמצאות בשדה התעופה ובמטוס

האפליקציה loungebuddy מיועדת למי שצפוי להתייבש בהמתנה בין טיסות. היא תאתר עבורכם את טרקלין ההמתנה בשדה התעופה ותגבה מכם דמי כניסה אם התרשמתם לחיוב. האפליקציה תבדוק גם אם מגיעה לכם הנחה, דרך כרטיס האשראי שברשותכם או מועדון הנוסע המתמיד שבו אתם חברים. אפליקציית gateguru מתבררת כיעילה בטיסות המשך כשהיא תכוון אתכם לטרמינל הנכון וב-seatguru תוכלו להתוודע מראש אל המושב שבו תשבו במטוס.

חוכמת ההמונים

לקבל המלצות ממדריכי תיירים זה נחמד אבל לפעמים ההמלצות הטובות באמת הן של תושבים מקומיים. חוכמת ההמונים בתחום התיירות צוברת תאוצה וכך לצד Tripadvisor, התנ"ך של המלצות הגולשים נוסדו אפליקציות נוספות המחברות בין אנשים. למשל Yelp המציעה יותר מ-100 מיליון חוות-דעת על מקומות בילוי ומסעדות ברחבי הגלובוס ו-Gogobot שתשמש עבורכם מדריך עם שלל המלצות מקומיות בעיר שבא אתם נמצאים.

אם אתם רוצים להרגיש מקומיים של ממש, האפליקציה Like a Local מאגדת טיפים שנתנו תושבים מקומיים ב-55 ערים ברחבי העולם על מקומות בילוי ואוכל פחות תיירותיים, ומספקת מידע על סיורים מקומיים, מציגה מפות ועוד. גם ב-Localyoo (הזמינה בגוגל פליי) מידע יעיל ממקומיים כולל סיורים ואתרים שאסור לפספס. אפשר לעבור גם לקשר אישי יותר: האפליקציה Travel2gether מיועדת לחיות רשתות חברתיות שרוצים להיות מחוברים בכל מקום, והיא תחבר אתכם למי שכבר נמצא ביעד ותוכלו לקבל ממנו המלצות, לשתף בתמונות ועוד.

ואם זה לא מספיק אישי, אז האפליקציה הישראלית Cool Cousin מציעה לשדך בין תושבים מקומיים לתיירים ולהפוך אותם לבני הדודים הקוליים זה של זה. האפליקציה נמצאת כרגע בשלבים ראשונים של פיילוט בתל-אביב ועדיין לא פועלת ברחבי העולם, אך אם היא תצליח להכות שורש, היא תבטיח חוויית טיול אחרת: בוחרים את היעד שאליו טסים, מגלים כמה בני דודים פוטנציאליים מחכים לכם שם ומבצעים התאמה לפי תחומי עניין, גיל וכדומה. בן הדוד המקומי כבר ידאג לכם ביעד. בתל-אביב כבר נרשמו כ-40 בני דודים: סטודנטים, מעצבים, מוזיקאים, פרסומאים, שחקנים ועוד.

אולם האפליקציה הכי שימושית אולי היא זו שתגלה לכם איפה יש רשת אלחוטית חינמית בקרבת מקום. Wifi map תספק לכם לא רק רשימה של הנקודות הקרובות, אלא גם את הסיסמאות הנדרשות. המידע החשוב הזה מוזן על-ידי גולשים, והוא מקיף יותר מ-100 אלף ערים ברחבי העולם.

התמצאות ביעד: משירותי תרגום ועד אמנות מקומית

נסעתם למקום שאינכם דוברים את שפתו? יש אפליקציות שיוכלו להזמין עבורכם במסעדה באמצעות תרגום קולי או לגלות לכם מה כתוב בשלט שמולכם. רק לאחרונה השיקה גוגל את אפליקציית Google Translate שמאפשרת לסרוק טקסט ולקבל את התרגום שלו (אפילו באותו פונט ועיצוב). גם אפליקציית Tran Slate מציעה לסרוק טקסט ולקבל תרגום מיידי ואפליקציית iTranslate מציע לתרגם מיותר מ-90 שפות גם אופליין, כולל תרגום קולי.

אם אתם חובבי אמנות, האפליקציה הישראלית Artbit עשויה להיות לכם לעזר. היא סורקת את יצירת האמנות שמולה אתם עומדים בגלריה, במוזיאון, בבית המלון ואפילו ברחוב ומספקת לכם מידע על האמן, על היצירה, על מוזיאונים וגלריות בקרבת מקום ועוד. במסד הנתונים של האפליקציה יש כיום יותר ממיליון יצירות של 92 אלף אמנים. מי שמזין את הפרטים על היצירה והאמן הם האמנים עצמם והגלריות שבהן מוצגות היצירות. אם אתם מתבוננים ביצירה שלא נמצאת במאגר, ניתן לסרוק אותה ולהזין עליה כמה שיותר מידע (היכן ראיתם אותה, שם האמן) ואנשי ארט ביט יפעלו כדי לזהותה ולספק כמה שיותר מידע, שיועבר גם ישירות במייל למשתמש.