בליץ גיוסי היי-טק: 5 חברות ישראליות גייסו 65.1 מיליון ד' ביממה

זאת, לעומת 327 מיליון דולר שגויסו בחודש מאי כולו ■ Eyeview גייסה 22 מיליון דולר ■ Talkspace ו-Elastifile גייסו 15 מ' ד' כ"א ■ Nexar גייסה 10.5 מ' ד'

נו, אז יש או אין האטה בשוק ההשקעות בחברות טק צעירות? יש שינוי בשוק, כן או לא? קרנות ההון סיכון סוגרות את הברז או משאירות אותו פתוח? כפי שזה נראה כרגע - ולפי הגזרה הישראלית שהיא נגזרת של הגזרה העולמית והאמריקאית - אין האטה משמעותית, וייתכן שזו שהשוק כן חווה מתחילת השנה, מתחילה לפנות את מקומה להמשך צמיחה - גם אם בשיעור נמוך יותר - של השקעות הון סיכון בחברות היי-טק צעירות.

קחו לדוגמה את מבול גיוסי ההון רק של היממה האחרונה, ושוב - נכון לרגע כתיבת שורות אלו: 5 חברות ישראליות, בשלבים שונים של מחזור חייהן, גייסו סך כולל של 65.1 מיליון דולר. ושוב, ביממה בודדת אחת.

 

ממעקב "גלובס", שאותו אנחנו נאלצים לעדכן כמעט מדי שעה, עולה כי מתחילת יוני לבדו, דהיינו רק בשבועיים האחרונים, 22 חברות ישראליות גייסו 330 מיליון דולר, וזאת לעומת 28 חברות וסך גיוס של 327 מיליון דולר בכל חודש מאי. במילים אחרות, בחצי חודש גויס הסך של החודש המלא הקודם.

ואולי מדובר בעונתיות? אולי החברות והקרנות ממהרות לסגור סבבי גיוס לפני חופשת הקיץ הקרבה, לפני שלא יהיה עם מי לדבר? גם ייתכן. מה שבטוח, ואת זה אנחנו אומרים כל הזמן, את הקדמה הטכנולוגית לא ניתן לעצור, והררי הכסף של קרנות הון סיכון, קרנות השקעה או אפילו חברות טק ענקיות כמו סיסקו ימשיכו להיות גבוהים, ובאין הרבה אפיקי השקעה שמניבים תשואות דו ספרתיות בטווחי זמן בינוניים עד ארוכים - חברות טק צעירות ימשיכו לנסות למצוא את הדבר הגדול הבא וימשיכו לרפד את חשבונות העו"ש שלהן. לא כולן יצליחו, זה ברור כי לא לכל פתרון תמיד יש שוק מספיק גדול שמאפשר קיום של חברה, אך כל שיעור כישלון לא יעצור את הצורך... להפוך את העולם לנוח יותר.

ועכשיו למי גייסה וכמה. הגיוס הגדול של היום הוא של Eyeview, חברה שחיה ובועטת כמעט עשור, נצח במונחי תעשיית הטק. Eyeview, שפיתחה פתרון לפרסום בווידאו, גייסה 22 מיליון דולר בהובלת קרן הצמיחה קומרה קפיטל.

מהקמתה גייסה 57 מיליון דולר והיא כבר מעסיקה מעל 100 איש. Eyeview פיתחה טכנולוגיה המאפשרת המרה והצגה של סרטוני פרסומת מותאמים אישית עבור כל משתמש ודרך פלטפורמות שונות: מטלוויזיה, דרך מחשב וכלה בסמארטפון. לדברי החברה, מסבב הגיוס הקודם שהתקיים בנובמבר 2014, היא שילשה את הכנסותיה, בין היתר דרך גיוס לקוחות פורצ'ן 1000 נוספים. על לקוחותיה נמנות חברות דוגמת פרוקטור אנד גמבל והונדה.

הגיוס השני בגודלו של היום הוא למעשה 2 גיוסים, כל אחד בגודל של 15 מיליון דולר: Talkspace, שפיתחה אפליקציה לקבלת ייעוץ פסיכולוגי אונליין, והשלימה מאז הקמתה גיוס של 29 מיליון דולר; ו-Elastifile, המפתחת פתרונות אחסון, שגייסה מסיסקו לבדה 15 מיליון דולר. החברה השלימה רק בתחילת שנה זו גיוס מקרנות הון סיכון של 35 מיליון דולר, כך שהיא משלימה גיוס של 50 מיליון דולר תוך חצי שנה (רוב ההון שגייסה מאז הקמתה בשנת 2013).

כמו כן, Nexar שנראה כי היא מנסה להיות המובילאיי הבאה, גייסה 10.5 מיליון דולר וחברת אבטחת הסייבר Nuro Secure Messaging גייסה 2.6 מיליון דולר. נמשיך לעדכן.

Nuro Secure Messaging

שנת הקמה: 2014

מה החברה עושה: יצירת תקשורת סגורה בין קבוצות שונות

מייסדים: ערן פפר (מנכ"ל); עומרי סיגלמן (סמנכ"ל שיווק); ג'יי. אר סמית'

סך גיוסי הון עד כה: 4.6 מיליון דולר

מספר עובדים: 18

בעלי מניות עיקריים: ארז קריינר, קרן אבולושיין

Nexar

שנת הקמה: 2014

מה החברה עושה: התרעה מפני נהגים מסוכנים

מייסדים: ערן שיר (מנכ"ל); ברונו פרננדז-רואיז (סמנכ"ל טכנולוגיות)

סך גיוסי הון עד כה: 14.5 מיליון דולר

מספר עובדים: 10

בעלי מניות עיקריים: קרן מוזאיק, קרן טרו, קרן אלף, קרן סלו

Elastifile

שנת הקמה: 2013

מה החברה עושה: פתרון אחסון

מייסדים: אמיר אהרוני (מנכ"ל); שחר פרנק (סמנכ"ל טכנולוגיות); רוני לוקסנבורג (סמנכ"ל מו"פ)

סך גיוסי הון עד כה: 59 מיליון דולר

מספר עובדים: 55

בעלי מניות עיקריים: סיסקו, קרן באטרי, קרן לייפספיד, סמסונג ונצ'רס

Talkspace

שנת הקמה: 2011

מה החברה עושה: ייעוץ פסיכולוגי אונליין

מייסדים: אורן פרנק (מנכ"ל); רוני פרנק (ראש קשרים קליניים)

סך גיוסי הון עד כה: 29 מיליון דולר

מספר עובדים: 22

בעלי מניות עיקריים: קרן נורווסט, סופט בנק, ספארק קפיטל וקבוצת The Time

Eyeview

שנת הקמה: 2007

מה החברה עושה: פרסום בווידאו

מייסדים: אורן הרנבו (מנכ"ל); טל רייזנפלד (סמנכ"ל מכירות); גל ברנע (סמנכ"ל טכנולוגיות); יניב ניצן

סך גיוסי הון עד כה: 57 מיליון דולר

מספר עובדים: 110

בעלי מניות עיקריים: קרן קומורה קפיטל, קרן מרקר, קרן אינוויישן אנדוורס של אריק שמידט, קרן ג'מיני

כל הגיוסים
 כל הגיוסים