הטיפ היומי: ענקית התוכנה שעשויה לטפס בעשרות אחוזים

מחלקת המחקר של רות' קפיטל ממליצה על מניית חברת Salesforce.com ב"קנייה", עם מחיר יעד של 103 דולר

Salesforce / צילום: אתר החברה
Salesforce / צילום: אתר החברה

חברת Salesforce.com נסחרת בניו יורק (סימול: CRM) והשווי שלה הוא 55.2 מיליארד דולר. החברה מספקת פתרונות לניהול קשרי לקוחות (CRM), ומציעה פתרונות תוכנה במודל של פלטפורמה כשירות, גם במודל של מחשוב ענן.

לפני מספר ימים הודיעה Salesforce.com על רכישת חברת Demandware תמורת 2.8 מיליארד דולר. הרכישה מוסיפה לה שוק חדש גדול, מסחר דיגיטלי, ולדעתנו היא עסקה אסטרטגית מאוד.

הרכישה לא נתפסת כעסקה זולה. Salesforce.com מציעה 75 דולר במזומן עבור כל מניית Demandware - מחיר שמשקף מכפיל של כ-10 בקצב ההכנסות הנוכחי של החברה הנרכשת. עם זאת, אנחנו רואים את הפרמיה שמשולמת כהוגנת למדי, לאור הצמיחה האורגנית החזקה של Demandware (ברבעון הראשון הכנסותיה גדלו ב-33%), והשוק הגדול אליו היא פונה ושאליו תיכנס כעת Salesforce.com.

מבחינת המחיר, זו העסקה הגדולה ביותר שביצעה Salesforce.com עד כה. עם זאת, ExactTarget הייתה גדולה יותר במונחי קצב הכנסות כשדווח על העסקה - 356 מיליון דולר לעומת 268 מיליון דולר ב-Demandware (כלומר, מכפיל של כ-7.1 בעסקה הקודמת). בשלוש השנים שחלפו מאז, Salesforce.com הוכיחה את יכולתה לייצר מזומנים.

אנו מעלים את תחזית ההכנסות שלנו ל-Salesforce.com בכ-50 מיליון דולר לרבעון החל מהרבעון השלישי של 2017. בטווח הקצר, רכישת Demandware צפויה לפגוע במידה מסוימת ברווח למניה פרופורמה, ואנו מפחיתים את התחזיות מ-1.01 דולר ל-94 סנט ב-2017, ומ-1.32 דולר ל-1.30 דולר ב-2018. עם זאת, אלו עלויות רגילות של רכישות ואינטגרציה.

כשאנו לוקחים בחשבון את ההשפעה של Demandware על המזומנים, החוב וההכנסות של Salesforce.com, מניית החברה נסחרת במכפיל 7.3 לקצב ההכנסות בנטרול המזומנים.

כשחקנית הגדולה ביותר בתחום ה-SaaS (תוכנה כשירות), וככזאת שמציגה צמיחה מהירה, אנחנו רואים את Salesforce.com כראויה לפרמיה במכפילים. בשיא (2014) היא נסחרה במכפיל 9 על קצב ההכנסות, אך מחיר היעד החדש שלנו נקבע על בסיס מכפיל 7, ועומד על 103 דולר - 26% מעל מחיר השוק, ולעומת מחיר יעד קודם של 93 דולר. ההמלצה למניה נשארת "קנייה".

*** מחלקת המחקר, Roth Capital. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם