ירידות שערים בסיום המסחר באירופה; נעילה שלילית באסיה

הפדרל ריזרב הותיר אמש את הריבית בארה"ב ללא שינוי, כצפוי ■ הבנק המרכזי היפני הותיר את מדיניותו המוניטרית ללא שינוי ■ אפשרות ה"ברקזיט" ממשיכה לטלטל את השווקים ■ צפי לירידות שערים בוול סטריט

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה התנהל היום (ה') במגמה שלילית מובהקת, וזאת בהמשך לירידות חדות בנעילת המסחר באסיה וירידות השערים שנרשמו אמש בוול סטריט. הפד הותיר אמש כצפוי את הריבית ללא שינוי, וגם הבנק המרכזי היפני לא שינה הבוקר את מדיניותו המוניטרית.

 

בשווקים הפיננסיים ממשיכים לנסות להעריך את השפעת ה"ברקזיט", משאל העם הבריטי ב-23 ביוני סביב השאלה האם להישאר באיחוד האירופי. על פי סקרים אחרונים, מסתמן רוב לאלה התומכים בעזיבה. לא ברורה עדיין מידת ההשפעה של צעד כזה על שוקי המניות, האג"ח והמט"ח.

היום התקיימה פגישה של שרי האוצר של גוש האירו בבריסל בה ידונו הבכירים בין היתר בסוגיית ה"ברקזיט".

בשעה 14:00 פרסם הבנק המרכזי של בריטניה את גובה הריבית במשק, שבהתאם לציפיות נשארה על כנה ברמה של 0.5%.  

הפדרל ריזרב הותיר אמש כצפוי את הריבית על כנה, ברמה של 0.25%-0.5%, פעם שישית ברציפות, וזאת לאחר שבפעם האחרונה העלה את הריבית בדצמבר 2015. בהודעת הפד נאמר כי נתוני המאקרו שהתפרסמו לאחרונה היו מעורבים: "מצד אחד נרשמה האטה בקצב השיפור בשוק העבודה, ומצד שני הצמיחה בפעילות הכלכלית צברה תאוצה".

הבנק הפדרלי הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב ל-2% בשנת 2016 מ-2.2% בתחזית הקודמת. בנוסף, על פי הודעת הפד, מרבית חברי הפד עדיין רואים לנכון להעלות את הריבית עוד פעמיים עד סוף השנה, עם זאת, מספר חברי הפד החושבים שיש להעלות את הריבית רק פעם אחת השנה עלה מ-1 בישיבה הקודמת ל-6. 

כאמור, הבנק המרכזי היפני הותיר את מדיניותו המוניטרית ללא שינוי, ושלח את הין היפני לעליות חדות מול הדולר. הבנק ציין כי הוא ימשיך ללוות את שוקי הכסף בקצב שהבסיס המוניטרי יעלה כל שנה ב-80 טריליון ין (כ-760 מיליארד דולר).

בנוסף, הבנק הותיר את הריבית במדינה בטריטוריה השלילית - 0.1%-.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]