שני סטארט-אפים ישראליים גייסו היום 21 מיליון דולר

לומוס (Lumus) גייסה 15 מיליון דולר ■ Nanit השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של 6.6 מיליון דולר ■ מאז תחילת יוני גייסו חברות כחול לבן יותר מ-350 מיליון דולר

השמועות על האטה בתעשיית ההיי-טק המקומית היו כנראה מוקדמות מדי. שני סטארט-אפים הודיעו היום על גיוס סכום כולל של יותר מ-21 מיליון דולר. מבדיקת "גלובס" עולה כי מאז תחילת חודש יוני גייסו חברות כחול לבן מעט יותר מאשר 350 מיליון דולר - קצב מרשים של כ-700 מיליון דולר בחודש ויותר מאשר שני מיליארד דולר ברבעון.

הגיוס הגדול של היום שייך לחברת לומוס (Lumus) אשר גייסה 15 מיליון דולר. לומוס פעילה בשני תחומים צומחים ומשיקים - מדובר על מציאות רבודה ומציאות וירטואלית. החברה מפתחת עדשות מתקדמות אשר משתלבות ב"משקפים חכמים".

לומוס אשר משרדיה ממוקמים בעיר רחובות הוקמה בשנת 2000 וגייסה מאז הקמתה סכום של 25 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי, כך לפי נתונים של מאגר המידע IVC. את הסבב האחרון הובילה חברת ההשקעות הסינית Shanda והשתתפה בו גם חברת Crystal-Optech. בן ויינברגר, מנכ"ל לומוס, התייחס לגיוס ואמר כי "הסבב הנוכחי יאפשר ללומוס להתקדם במהירות לקראת שילוב הטכנולוגיה האופטית המהפכנית שלנו באפליקציות צרכניות. הגברת הייצור נובעת מביקוש לצגים של לומוס, לצורך שימוש במוצרים מתקדמים".

נציין כי תחום המציאות הרבודה מציע למרכיבי משקפיים מידע נוסף (רבדים) לגבי מה שהם רואים באמת. אדם שהולך ברחוב למשל יכול לקבל מידע על מזג האוויר, תחנת האוטובוס הקרובה וכן הלאה. תחום המציאות הווירטואלית מציע חוויה חושית שונה והוא מתאים למשל למשחקי מחשב שבהם השחקנים "נכנסים" לתוך עולם דמיוני.

שני התחומים המשיקים מעוררים עניין גדול בקרב ענקיות טכנולוגיה בהן גוגל, פייסבוק וסמסונג. חברת DigiCapital מעריכה כי התחום יגלגל סכום של 120 מיליארד דולר בשנת 2020. הפוטנציאל המשמעותי של השוק מתורגם כבר כיום להשקעות גדולות - ברבעון הראשון של שנת 2016 הושקע סכום של 1.1 מיליארד דולר במציאות רבודה ומציאות וירטואלית.

בתוך כך גם הסטארט-אפ נניט (Nanit) הודיע היום על השלמת סבב גיוס ראשון בהיקף של 6.6 מיליון דולר. נניט, שהוקמה בשנת 2014, מפתחת מצלמה "חכמה" שמנתחת את דפוסי השינה של פעוטות. מי שהובילה את הסבב היא הקרן Upfront Ventures.

החברה שמנוהלת על ידי ד"ר אסף גלזר מציינת כי שלושה מתוך עשרה תינוקות סובלים מבעיות שינה ומצטטת נתונים שלפיהם ההורים לתינוקות ישנים בממוצע רק 5.1 שעות בלילה. המוצר של החברה מצלם כאמור את התינוקות ומנטר את דפוסי השינה שלהם. החברה מתכננת להתחיל לשווק את המוצר שלה בארה"ב בחודש ספטמבר השנה. בנוסף לתשלום חד פעמי עבור המצלמה תציע נניט להורים התשושים גם ניתוח של הנתונים תמורת תשלום חודשי קבוע.

Lumus

שנת הקמה: 2000

תחום פעילות: מציאות רבודה ומדומה

מנכ"ל: בן וינברגר

גיוסי הון: 25 מיליון דולר

משקיעים: Shanda ,Crystal-Optech ואחרים

Nanit

שנת הקמה: 2014

תחום פעילות: ניטור שינה בקרב תינוקות

מנכ"ל: ד"ר אסף גלזר

גיוסי הון: 6.6 מיליון דולר

משקיעים: Upfront Ventures, Flex ואחרים