דויטשה בנק: התרומה של אקטביס לטבע תהיה נמוכה מהצפוי

בבנק הורידו תחזית הרווח השנתי של טבע, ואת מחיר היעד למניה; המלצתם נשארת "קנייה" ■ על מיילן: "רכישת עסקי הדרמטולוגיה של Renaissance יהפכו אותה למובילה"

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

שתי חברות התרופות הגדולות שנסחרות בבורסה המקומית, טבע   ומיילן  , ממתינות עדיין להשלים את עסקאות הענק שעליהן הודיעו בחודשים האחרונים - טבע את רכישת אקטביס מידי אלרגן ב-40.5 מיליארד דולר, ומיילן את רכישת Meda בכ-10 מיליארד דולר.

בינתיים, מיילן ביצעה רכישה "קטנה" שעליה דיווחה לפני חודש, והיא הודיעה אתמול שהשלימה את רכישת עסקיה של חברת Renaissance Acquisition Holdings בתחום הדרמטולוגי (עור), בעסקה של כ-1 מיליארד דולר. הרכישה אמורה לתרום לרווח הנקי למניה של מיילן באופן מיידי.

"השילוב של עסקי הדרמטולוגיה של Renaissance, הנכסים הקיימים של מיילן בתחום והתוספת הצפויה של פורטפוליו הדרמטולוגיה של מדה, יהפכו את מיילן למובילה בקטגוריה אטרקטיבית מאוד", אמרה אתמול מנכ"לית מיילן, הת'ר ברש.

במקביל, מיילן ממשיכה לקדם את רכישת מדה, והיא עדכנה גם על השלמת גיוס החוב בסך 6.5 מיליארד דולר שעליו הודיעה לפני כשבועיים. לפי לוח הזמנים שפרסמה מיילן בעבר, היא צפויה להגיש את ההצעה הרשמית לבעלי המניות של מדה ממש בימים אלה, כשלבעלי המניות תינתן האפשרות להיענות להצעה עד תחילת אוגוסט, והשלמת העסקה תהיה ברבעון השלישי של השנה.

בדויטשה בנק עדכנו האנליסטים את התחזיות שלהם לתוצאות מיילן בעקבות התוספת של עסקי Renaissance. להערכת האנליסטים גרג גילברט וגרג פרייזר, התוספת למכירות תהיה כ-200 מיליון דולר בשנה הנוכחית, ו-400 מיליון דולר ב-2017. הם מעריכים שהרווחיות הגולמית היא 60% והתפעולית - 45%, דומה לנתונים של פריגו בתחום. במקביל, הם הפחיתו מעט את התחזיות שלהם בתחום הגנרי של מיילן.

בשורה התחתונה, הם מצפים כעת מהחברה להציג רווח נקי שנתי של 5.05 דולרים למניה (לעומת תחזית קודמת של 4.94 דולרים). המלצתם למיילן היא "קנייה" במחיר יעד של 66 דולר, שגבוה ב-47.5% ממחיר השוק.

לעומת זאת, האנליסטים של דויטשה בנק סבורים שהתרומה של אקטביס לטבע תהיה נמוכה יותר ממה שצפו קודם לכן. הם מורידים את התחזית שלהם ב-8% על בסיס תוצאות אקטביס ברבעון הראשון (שבו הציגה ירידה של 20% במכירות ביחס לרבעון המקביל; הם מזכירים שטבע אמרה שהירידה הייתה צפויה כי הרבעון המקביל היה חזק), וכן על בסיס צפי שמרני יותר להמשך השנה.

מנגד, בדויטשה בנק מצפים לתרומה גדולה יותר של מכירות הקופקסון. בסך הכול, השינויים מובילים אותם להפחתה של 4 סנטים בתחזית הרווח השנתי למניה, ל-5.2 דולרים ב-2016, ולהפחתה של 13 סנט ב-2017, ל-5.51 דולרים. כתוצאה מכך הם מורידים את מחיר היעד למניית טבע ב-3 דולרים ל-68 דולר, מחיר שגבוה ב-29.8% ממחיר השוק, והמלצתם נשארת "קנייה".