מכרז הסלולר הגדול במדינה - ב-30 ביוני

מכרז הסלולר של החשב הכללי באוצר כולל כ-100,000 מנויים עובדי מדינה ■ המחירים במכרז צפויים להשפיע על כל שוק הסלולר לעסקים במדינה

 

ארנק סלולרי / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ארנק סלולרי / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

יום חמישי הבא זה קורה: מכרז הסלולר הגדול במדינה ייצא לדרך בשבוע הבא, כך הודיע החשב הכללי לחברות הסלולר. בכירים בשוק הסלולר מגדירים את המכרז ככזה שעשוי להשפיע משמעותית על כל שוק התקשורת כיוון שהמחירים שתשיג המדינה במכרז, יהיו המחירים שיהוו אינדיקציה לכלל שוק הסלולר לעסקים, ועשויה להיות לכך השפעה גדולה על השוק מפני שהחברות הגדולות ידרשו מהמפעילים מחירים הרבה יותר קרובים למחירי החשכ"ל.

היום החשכ"ל משלם מחירים גבוהים באופן יחסי המוערכים בכ-60-80 שקל למנוי לחודש. פלאפון היא המפעיל שמספק שירותי סלולר למדינה.

להערכת מקורות בשוק הסלולר, ההשקעה הנדרשת בתשתיות מוערכת בהיקף של 50 מיליון שקל, לצורך קליטה מירבית לכיסוי של כ-100,000 המנויים עובדי המדינה. מדובר בתשתיות חיצוניות, תשתיות פנימיות, ממסר והקמת נקודות שירות - והכל בפריסה ארצית היות והגופים הנכללים במכרז ממוקמים בכל נקודה אפשרית ברחבי הארץ.

ההשקעה בתשתיות היא דינמית ואינה חד פעמית, כיוון שגופי המדינה עוברים ממקום למקום ומאכלסים בניינים חדשים כל הזמן, מה שמצריך רישות כל מיקום כזה מחדש לכיסוי מרבי.

אחד התנאים שהעלתה המדינה למשתתפים במכרז הוא שירות בדור רביעי באופן יחסי, כך שהחובה של המפעיל היא לכיסוי מדורג של הרשת.