נעילה שלילית בוול סטריט; "העלאת ריבית אחת עד 2018"

נעילה חיובית באירופה ואסיה ■ התחלות הבנייה עקפו את התחזיות והצביעו על קצב שנתי של 1.16 מיליון ■ רבלון רוכשת את חברת אליזבת ארדן ■ הרשויות בסין אוסרות על מכירת דגמי האייפון 6

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ו') ננעל בירידות שערים בהובלת סקטור הבריאות והטכנולוגיה. זאת לאחר שאתמול הסתיים המסחר בעליות ולמרות מגמה חיובית שחתמה את המסחר באסיה ואירופה. ברקע, עדיין החלטת הפד מיום רביעי וחששות המשקיעים מה"ברקסיט" בשבוע הבא. 

 

המסחר באירופה ובאסיה ננעל במגמה חיובית מובהקת. זאת כאשר עיני המשקיעים מופנות בחשש לעבר משאל העם שייערך בשבוע הבא ובו יכריעו תושבי הממלכה המאוחדת האם להישאר או לפרוש מהאיחוד האירופי.

המשקיעים הגיבו גם לדבריו של נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס ג'יימס בולארד, שאמר היום כי דרושה רק העלאת ריבית אחת עד 2018. בולארד, שנחשב לאחד הניצים בפד, חתך את תחזית הצמיחה של הכלכלה האמריקאית וכעת מעריך שהיא תצמח בקצב שנתי של 2% בלבד.

ב-15:30 פורסמו נתוני התחלות הבנייה שירדו לקצב שנתי של 1.16 מיליון בחודש מאי, לעומת 1.17 מיליון באפריל, ומעל צפי האנליסטים לקצב התחלות של 1.15 מיליון. במקביל פורסמו אישורי הבנייה שעלו ב-100 אלף לקצב שנתי של 1.14 מיליון במאי, בעוד בשוק ציפו לקצב מעט גבוה יותר של 1.15 מיליון.

כלכלני לאומי מעריכים בסקירתם השבועית כי רמת אי הוודאות צפויה להישאר גבוהה עד למועד המשאל, כאשר עם היוודע התוצאות צפויה תגובה משמעותית בשווקים. "מכיוון שאין לנו הערכה מושכלת לגבי תוצאות המשאל, אנו ממליצים שלא לבצע החלטות לטווח קצר המבוססות על אירוע זה".

אילן שטרק, מנהל חדר עסקאות נכסים גלובאליים ומט"ח בירושלים ברוקראג', מציין בסקירה שפרסם כי "גם אם בריטניה היא זו שתפגע כלכלית בצורה ישירה מה-Brexit ויחסית קל להעריך את זה, אי הוודאות סביב התהליך ותוצאותיו יביאו לחוסר שקט בשווקים ולא רק באירופה אלא בכל השווקים הגלובליים ובכל סוגי נכסי הסיכון, ותהיה לתוצאה השפעה רחבת היקף גם על החלטות של הבנקים המרכזיים. להערכתנו השווקים אינם מגלמים מספיק את הסיכון ומומלץ לנקוט בזהירות במיצוב תיק ההשקעות לקראת האירוע הבינארי המתקרב, שכן אם הבריטים יצביעו לעזוב את האיחוד האירופי השווקים הפיננסיים יכנסו לתקופה ארוכה של תנודתיות" .

מחירי הנפט התאוששו היום לאחר צניחה של כ-4% אתמול. מניות האנרגיה כגון אקסון מובייל  ושברון ריכזו עניין.

על רקע פרסום נתוני הנדל"ן לפני הפתיחה חברות הבנייה ריכזו עניין, ביניהן טול ברדרס  ולנאר.

חברת הקוסמטיקה רבלון (סימול: REV) הודיעה כי רוכשת את המתחרה שלה אליזבת' ארדן ׁׁ(סימול: RDEN) תמורת כ-420 מיליון דולר. 

אפל  נסחרה תחת לחץ על רקע החלטת רשויות הרגולציה בסין לאסור על ענקית הטנולוגיה למכור במדינה דגמים של האייפון 6 ו-6 פלוס, בשל הדמיון החזותי שלהם למכשיר מתוצרת חברה סינית.