אפל לא מצליחה לייצר מספיק מהאייפון האחרון שלה

לפני שלושה חודשים השיקה החברה את האייפון SE הזול יחסית, וכעת האספקה אורכת שבועות

האייפון החדש מדגם SE. "המון לקוחות ביקשו מכשיר כזה" / צילום: רויטרס
האייפון החדש מדגם SE. "המון לקוחות ביקשו מכשיר כזה" / צילום: רויטרס

בחודש מארס האחרון השיקה אפל את האייפון SE, גרסה מעודכנת של חומרה בת ארבע שנים עם רכיבים חדשים במחיר נמוך.

עכשיו, שלושה חודשים מאוחר יותר, המכשיר המוקטן הפך כה פופולרי, עד שאם מזמינים אותו היום מאפל, יחלפו שבועות עד האספקה. העיכובים באספקה אינם רק בהזמנות מחנויות אפל בארה"ב, כך דווח ב"אפל אינסיידר", אלא גם מחוץ למדינה.

מנכ"ל אפל טים קוק ציין כי הביקוש לאייפון SE עקף את התחזיות שמסרה החברה עם הדוחות האחרונים שלה.

"הביקוש חזק מאוד וכרגע הוא עולה על ההיצע, אבל אנחנו עובדים קשה כדי לספק את האייפון SE לכל לקוח שמעוניין בו, במהירות האפשרית", אמר קוק. 

מחיר האייפון SE מתחיל ב-399 דולר, לעומת האייפון 6S שמחירו מתחיל ב-650 דולר, כך שחלק מהמשיכה אליו היא בגלל שהוא יקר פחות מאייפונים חדשים אחרים - והוא מריץ בדיוק את אותה תוכנה ואת אותן אפליקציות.

 

פער זה במחיר הוא משמעותי מאוד בכמה מהשווקים החשובים ביותר כמו הודו וסין, וישנן כמה אנקדוטות המראות שהאייפון SE פופולרי בשווקים הללו. לדוגמה, ניתוח תנועת הגולשים בחנות המקוונת של אפל מראה זינוק של יותר מ-150% בכניסות משתי המדינות האלו לאחר ההכרזה. 

סיבה נוספת לפופולריות של המכשיר היא שהאייפון SE הוא למעשה מכשיר הקצה-העליון היחיד שיש לו מסך קטן יותר.

נראה כי אפל עומדת להרחיב משמעותית את הנתח שהיא תופסת בשוק הטלפונים "בטווח האמצע", תוך שהיא נשענת על ההצלחה של האייפון SE. לפי הערכה אחרונה של קרדיט סוויס, הצפי הוא שאפל תתפוס 17% משוק הסמארטפונים במחיר 300 עד 500 דולר, לעומת 8% ב-2015.