נעילה חיובית בת"א; נייס וכיל עלו כ-2.2%, רמי לוי צנחה 4.5%

המשקיעים דרוכים לקראת משאל העם בבריטניה בסוף השבוע והאפשרות שהממלכה תפרוש מהאיחוד האירופי ■ מניית רמי לוי נסחרה תחת לחץ לאחר שפורסם כי המשטרה ממליצה להעמיד לדין את בעל השליטה

משקיעים בבורסת NYSE  / צילום: רויטרס
משקיעים בבורסת NYSE / צילום: רויטרס

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (א') בעליות שערים, וזאת על רקע המגמה המעורבת שחתמה את המסחר בשוקי העולם ביום שישי - עליות חדות יחסית בבורסות אירופה מחד, ומגמה שלילית בבורסות ארה"ב מנגד.

 

מניות הבנקים המשיכו להיסחר בעליות בהובלת מניות לאומי  ופועלים , זאת לאחר שבשבוע שעבר התיר בנק ישראל למשקיעים המוסדיים להגדיל את החזקותיהם בבנקים מ-5% ל-7.5%, מה שמגדיל את ה-buy side במניות אלה.

בשווקים העולמיים שולט החשש מפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי, דבר שלא יועיל לכלכלה העולמית שבלאו הכי סובלת מהאטה בפעילות. מעבר לכך, נתוני המאקרו האמריקאיים ממשיכים להציג מצב בעייתי של הכלכלה הגדולה בעולם, מה שמעיב על המסחר בשווקים העולמיים.

מניית רמי לוי  מושפעת מהסתבכות בעל השליטה בחברה. ביום חמישי פורסם כי המשטרה העבירה את תיק החקירה בעניינו של רמי לוי, כולל ההשלמות שנדרשה לבצע לפרקליטות כשההמלצה היא להעמיד את לוי לדין.

אל על  המשיכה להיסחר בתנודתיות ובקורלציה למחירי הנפט שעלו בשיעור ניכר בסוף השבוע.

 

מניית שיכון ובינוי  תיקנה את הירידות של יום חמישי לאחר שהחברה הודיעה כי הנזק המקסימלי הצפוי משינויי שער החליפין בניגריה יסתכם ב-30 מיליון דולר.

בשוק האג"ח נרשמו ירידות שערים קלות כשההערכות בשוק הן שהתשואות לטווח הבינוני צפויות לרדת בעיקר בשל העובדה כי המגמה העולמית מושכת לכיוון זה ולאור העובדה שבנק ישראל לא צפוי לפעול במישור המוניטרי בעתיד הנראה לעין.