הפחד מבעבע: המשקיעים בורחים משוק המניות הבריטי

דוח של בנק אוף אמריקה-מריל לינץ' מראה כי המשקיעים נוהרים לנכסים שנחשבים לחוף מבטחים, כגון האג"ח הממשלתיות, הזהב והין היפני ■ זאת לקראת משאל העם שיכריע האם בריטניה תישאר באיחוד האירופי

דיוויד קמרון  / צלם רויטרס
דיוויד קמרון / צלם רויטרס

בעוד המירוץ בין מחנה המתנגדים לבין התומכים בפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי צמוד מאוד לקראת משאל העם שייערך ביום חמישי השבוע, המשקיעים לא לוקחים סיכון ומדירים את רגליהם משוק המניות הבריטי. לפי דוח של בנק אוף אמריקה-מריל לינץ', המשקיעים משכו מיליארד דולר מקרנות הנאמנות הבריטיות. מדובר בנסיגה השנייה בהיקפה מקרנות הנאמנות הבריטיות ב-10 שנים האחרונות.

מהדוח של בנק אוף אמריקה-מריל לינץ', עולה כי עד כה בחודש יוני המשקיעים העדיפו לברוח לנכסים הנחשבים ל"חוף מבטחים", בעיקר לזהב, האג"ח הממשלתיות של ארה"ב והין היפני. מנגד, המשקיעים הוציאו את ההון שלהם מהנפט, שוק המניות האירופי ומהליש"ט הבריטי.

מתחילת החודש מדד המניות הבריטי, ה- FTSE 100, איבד מערכו יותר מ-3%, אך ביום שישי טיפס ב-1.2% על רקע "הפסקת אש" בין מחנה התומכים למתנגדי ה"ברקזיט". זאת בצל אירוע הירי שמהלכו נרצחה חברת הפרלמנט הבריטי ג'ו קוקס, שהתנגדה באופן נחרץ לפרישתה של בריטניה מהאיחוד.

סקר מעודכן שהתפרסם בבריטניה מצביע על רוב למתנגדי הפרישה מהאיחוד האירופי. החשיבות של הסקר, מעבר לעדכניותו, הוא העובדה כי הוא בוצע לאחר הרצח של קוקס. הסקר שבוצע בקרב מדגם מייצג של כ-1,000 נשאלים הצביע על 47% תומכים בהישארות באיחוד האירופי, לעומת 42% התומכים בעזיבה.