רובוט דמוי-אדם השתלב בצוות הרפואי בבית חולים בבלגיה

הרובוט, שמכונה "פפר", הצטרף לצוות כפקיד קבלה בבית החולים AZ Damiaan בעיר אוסטנד

הרובוט פפר במחלקת היולדות. שולט ב–19 שפות / צילום: רויטרס
הרובוט פפר במחלקת היולדות. שולט ב–19 שפות / צילום: רויטרס

בית חולים בלגי קיבל לאחרונה לעבודה איש צוות חדש: פפר (Pepper), רובוט דמוי-אדם ששולט ב-19 שפות.

פפר, אשר פותח בידי החברה הבלגית Zora Bots לצורך שיפור הטיפול הסוציאלי והבריאותי, הצטרף לצוות הרפואי כפקיד קבלה בבית החולים AZ Damiaan בעיר אוסטנד. פפר יערוך למבקרים הכרה עם בית החולים, יספק מידע ויכוון מבקרים ומטופלים לקומה ולחדר שאליהם הם מבקשים להגיע.

פפר, שמהירותו מגיעה ל-1 קמ"ש בלבד, יוכל לכוון גם מטופלים שנעים באיטיות. כשהסוללות שלו מלאות, הוא מסוגל לעבוד באופן עצמאי במשך 20 שעות.

"גובהו של הרובוט מגיע למטר ועשרים סנטימטרים, אז לא מדובר ברובוט בסגנון ארנולד שוורצנגר במעיל עור שמצהיר 'אני עוד אשוב'", אמר פבריס גופין, מנכ"ל משותף ב-Zora Bots. "מדובר ברובוט נחמד מאוד ועד כה היו תגובות חיוביות אליו".

בשבוע הראשון עבד פפר בעיקר במחלקת היולדות בבית החולים. היולדת הטריה בייקה ונדפוטה נדהמה מהרובוט.

"זו דרך אחרת ליצור קשר, ועבור אנשים מסוימים זה מרגיע שמדובר ברובוט", אמרה ונדפוטה. "התינוק היה באמת רגוע. לא היה אכפת לו לשים ידיים על הרובוט. הרובוט לא הפחיד אותו, אז אני חושבת שזה יהיה חשוב. בייחוד לילדים".

פפר אינו הרובוט הראשון שבו עושה שימוש בית החולים AZ Damiaan, אך הוא הראשון שמתקשר עם המטופלים ושמסוגל לכוון אותם.

לפני הגעתו של פפר, כבר עבד צוות בית החולים עם קודמו, זורה (Zora), במשך כשנה. זורה קטן ואיטי יותר מפפר, והוא עבד בעיקר בכיתות לפיזיותרפיה. פפר הוא רובוט יקר, ומחירו עומד על 30 אלף אירו. עד כה רכשו אותו לשימוש ביתי רק לקוחות יפנים.