סופרקום קונה את מה שנותר מאלווריון ב-2 מיליון ד' בלבד

החברה היתה שווה בשיאה קרוב למיליארד דולר, אך הגיעה לכינוס נכסים ב-2013 ■ במסגרת העסקה, מחצית הכסף תשולם עכשיו והיתר בהתאם למכירות

אריה טרבלסי. קונה בניסיון השני / צילום: איל יצהר
אריה טרבלסי. קונה בניסיון השני / צילום: איל יצהר

השאריות של חברת הטכנולוגיה אלווריון, שהייתה בעבר אחת מחברות ההיי-טק הבולטות בישראל, נמכרות לחברת סופרקום תמורת עד 2 מיליון דולר בלבד. כשאלווריון הגיעה לפירוק ב-2013, נכסיה נמכרו לחברה הפרטית ואלי טלקום של חורחה פיניאבסקי תמורת 38 מיליון שקל.

מי שהתחרתה מול ואלי טלקום על רכישת אלווריון לפני כשלוש שנים, הייתה סיגמא ווייב הישראלית שבשליטת אריה טרבלסי, שהוא גם בעל השליטה בסופרקום. לאחר הליך התמחרות, המליץ שופט בית המשפט המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, לסיגמא ווייב למשוך את הצעתה, וקיבל את הצעת ואלי טלקום. אולם, למעלה משנתיים אחרי כן חזרה סופרקום לתמונה ובסוף השבוע הודיעה רשמית על הרכישה של מה שנותר מאלווריון.

"הרכישה סינרגטית"

אלווריון, שהייתה בעבר ספקית פתרונות תקשורת אלחוטית ונסחרה בשיאה בשווי של קרוב למיליארד דולר, נכנסה להליך כינוס נכסים בקיץ 2013 בעקבות אי יכולתה לשרת את חובותיה. כיום, אלווריון כבר לא פעילה בשוק המרכזי שבו הובילה בעבר - WiMAX, והיא מספקת פתרונות בשוק ה-Wi-Fi.

למעשה, פעילותה מבוססת על פעילות חברת Wavion שאלווריון רכשה כשנתיים לפני שקרסה. בסופרקום מציינים שהכנסותיה השנתיות הממוצעות של אלווריון היו כ-8 מיליון דולר בשנים האחרונות, עם שולי רווח גולמי של 50%.

סופרקום מספקת טכנולוגיה בשני תחומים - הפקת תעודות חכמות ותקשורת בין מכונות (M2M) - ובסוף 2015 היו בקופתה כ-22 מיליון דולר (דוחות הרבעון הראשון טרם פורסמו). החברה תשלם עבור אלווריון מיליון דולר במזומן, ועוד מיליון דולר ישולמו תוך שנתיים, על בסיס עמידה ביעדי מכירות באלווריון.

"הרכישה סינרגטית ועומדת בקנה אחד עם המשימה שלנו להפוך את העולם ליותר בטוח ומחובר, ולהרחיב את יכולות סופרקום לשווקים, מוצרים ושירותים חדשים, שאחד מהם הוא אבטחת האינטרנט של הדברים", מסר טרבלסי. סופרקום  נסחרת בנאסד"ק בשווי 60 מיליון דולר, אחרי נפילה של 68% במניה בשנה האחרונה.