וול סטריט: המדדים המובילים עלו בסיום עד כ-1%

החשש מ"ברקזיט" דועך ובורסות אירופה זינקו בכ-3.5% ■ נעילה חיובית בבורסות אסיה ■ הנפט סגר בעליות ■ תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלו ב-6 נקודות

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר היום (ב') בניו יורק התנהל באווירה חיובית. המגמה החיובית אפיינה היום גם את המסחר באירופה ולאחר שהמסחר באסיה ננעל בעליות שערים. ברקע, דעיכה בחשש שמלווה את המשקיעים לקראת משאל העם על עתידה של בריטניה באיחוד האירופי. ביום שישי ננעל המסחר בוול-סטריט בירידות קלות.

 

בשבוע שעבר החליט הפדרל ריזרב להותיר את הריבית על כנה, עיקר תשומת לבם של המשקיעים מופנית למשאל העם שייערך בבריטניה ביום חמישי הקרוב ויכריע האם הממלכה המאוחדת תישאר באיחוד האירופי או תתנתק ממנו. 

קרן המטבע הבינלאומית הזהירה אתמול (א') מההשלכות שתהיינה לברקזיט וציינה בהודעה שפרסמה שהחלטה בריטית לפרוש מהאיחוד האירופי תגרום ל"אפקט שלילי מהותי" לכלכלה, ל"ירידה קבועה בהכנסות" ולפגיעה גם בכלכלות של מדינות אירופיות נוספות. 

קרן המטבע: ברקזיט תגרום לירידה חדה בהכנסות של בריטניה

עם זאת, כאמור, חשש המשקיעים ממשאל העם דועך - מספר סקרים שפורסמו בסוף השבוע לאחר הירצחה של חברת הפרלמנט ג'ו קוקס הצביעו על רוב למחנה התומכים בהישארותה של בריטניה באיחוד. מטבע הליש"ט מגיב בחיוב לסקרים ומתחזק. העלייה החדה של הליש"ט השפיעה גם על שער האירו שעלה מיום חמישי האחרון בכמעט 2%, מ-1.1135 דולר לאירו לרמה של 1.1345.

 

לוח המאקרו ריק, ולא צפויים להתפרסם היום נתונים משמעותיים. עם זאת, נגידת הפד ג'נט ילן צפויה לדבר מחר בוועידת הסנאט על בנקאות ועל דיור, וביום רביעי בוועידת בית הנבחרים על שירותים פיננסיים. 

הנפט סגר בעליות וחצה את רמת 49 הדולר לחבית. 

פריגו  ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה על מכירת חטיבת הויטמינים האמריקאית שלה. המכירה מתבצעת בעקבות שינוי אסטרטגי של החברה לפיו היא מעוניינת להתמקד במוצרים בעלי שיעורי רווחיות גבוהים יותר ולצמצם פעילות במוצרים בעלי שיעורי רווחיות נמוכים.

כיל  ריכזה עניין לאחר שאתמול פורסם כי פוטאש קורפ אוף ססקצ'ואן , מיצרניות האשלג הגדולות בעולם, מצמצת את היקפי ייצור האשלג כדי לתמוך במחירים ההולכים ויורדים.

סימנטק  נסחר לאחר ש-YBS העלה את ההמלצה לחברה מ-SELL ל-BUY.