חברת הטכנולוגיה הישראלית זרטו מגייסת עוד 20 מיליון דולר

רק לפני 5 חודשים Zerto גייסה 50 מיליון דולר ■ החברה פיתחה פתרונות להתאוששות של ארגונים מאסונות והעברת מידע בין מרכזי נתונים וירטואליים ועננים 

 זיו קדם, מייסד ומנכ"ל Zerto / צילום: איל יצהר
זיו קדם, מייסד ומנכ"ל Zerto / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה הישראלית Zerto גייסה עוד 20 מיליון דולר, וזאת 5 חודשים בלבד אחרי שגייסה 50 מיליון דולר. החברה כבר מעסיקה 400 איש, לא ממש סטארט-אפ, והיא וממחישה כי לא צריך להפוך לציבורי כדי לרפד את חשבון העו"ש. את הסבב הזה הובילה קרן ההון סיכון CRV והשתתפו בו המשקיעים הקיימים.

Zerto, שהוקמה במהלך 2010 על ידי האחים זיו ועודד קדם, פיתחה פתרונות להתאוששות של ארגונים מאסונות והעברת מידע בין מרכזי נתונים וירטואליים ועננים. האחים הסבירו בעבר ל"גלובס" את הפתרון שלה: "חברות תלויות במסד הנתונים שלהן ובלעדיו הן מתקשות לתפקד. במקרה שבו מרכז הנתונים קורס, הלקוחות עלולים לברוח למישהו אחר. חברות מתמודדות עם הקושי הזה בעזרת הקמת אתר נוסף. אם אתר אחד נופל - עוברים לשני. Zerto פונה לחברות שעושות שימוש במחשבי ענן מרוחקים. אם פעם היית אומר שהשרת הזה מתחבר לדיסק ההוא ומריץ אפליקציה כזו או אחרת, היום כבר אי-אפשר לעשות שיוך שכזה כי זה משתנה דינמית. אנחנו מספקים גם את ההעתקה של המידע והאפליקציות, וגם את השכבות של האוטומציה והניהול ותהליכים שונים".

לדברי החברה, הגיוס הנוכחי ישמש, בין היתר, לגיוס 100 עובדים נוספים עד סוף השנה, וזה אומר שהחברה תעסיק 500 איש עד אז. עוד טוענת החברה כי 2015 הייתה השנה הרביעית ברציפות בה הוכפלו הכנסותיה פי 2.

זיו קדם, שמשמש כמנכ"ל, מודה שגיוס זה הוא ניצול הזדמנות ולא צורך מימוני. "מתוך ידיעה ששוק המימון עשוי להשתנות בכל רגע, סברנו שאסור לנו להחמיץ את ההזדמנות לחבור ל-CRV. המימון הנוסף יאפשר לנו לצמוח מבלי להיות מוטרדים מצורכי מימון נוספים".

לפי הערכות, ההכנסות השנתיות של החברה עומדות על עשרות מיליוני דולרים. באשר לרווחיות אומר קדם ל"גלובס" כי "אנחנו משקיעים בגדילה מואצת בקצב של מעל 100% בשנה ולכן רווחיות היא עוד לא יעד". לפי הידוע, לחברה אין תוכניות להנפקה בטווח הקצר, והיא תנסה להגיע להכנסות של מאות מיליוני דולרים בשנה לפני שתהפוך לציבורית.

Zerto
שנת הקמה: 2010
מה החברה עושה: פתרון להתאוששות של ארגונים מאסונות והעברת מידע בין מרכזי נתונים וירטואליים ועננים
מייסדים: האחים זיו ועודד קדם (מנכ"ל וסמנכ"ל טכנולוגיה, בהתאמה)
סך גיוסי הון עד כה: 130 מיליון דולר
מספר עובדים: 400 (160 מתוכם בארץ)
בעלי מניות עיקריים: קרן Access Industries, IVP, קרן באטרי, גריילוק, יו.אס ונצ'רס