קבוצת מגדלי הצעירים תובעת: קבוצת חג'ג' מסתירה מידע

לטענת התובעים, קבוצת חג'ג' טוענת כי אין לה כיום חלק בפרויקט, וכי החברה המארגנת היא חברת יעיל שבעליה הוא עידו חג'ג', אחיו של צחי ■ קבוצת חג'ג': "התביעה פופוליסטית והזויה"

מגדלי הצעירים בבנייה. "יש רק בור" / צילום: תמר מצפי
מגדלי הצעירים בבנייה. "יש רק בור" / צילום: תמר מצפי

67 חברים בקבוצת הרכישה בפרויקט "מגדלי הצעירים" בדרך מנחם בגין בתל-אביב הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי נגד קבוצת חג'ג', נגד עו"ד צחי חג'ג' כנאמן הקבוצה ונגד חברת יעיל מקבוצת חג'ג', ובה הם דורשים מבית המשפט להורות לקבוצת חג'ג' בין היתר לחשוף בפניהם מסמכים שלטענתם הוסתרו מהם במכוון. זאת לאחר שלטענתם, התגלו להם עובדות חדשות שאינן עולות בקנה אחד עם המצגים וההתחייבויות שהציגה בפניהם חג'ג' בתחילת הדרך.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד עומרי בירותי, נטען כי צחי חג'ג', יו"ר קבוצת חג'ג' ונאמן הקבוצה, טוען היום כי לקבוצת חג'ג' "אין שום חלק בפרויקט", אלא לחברת יעיל, שבעליה הוא אחיו עידו חג'ג'. זאת, בניגוד לכל המצגים וההתחייבויות של הקבוצה כלפי החברים ובניגוד לעובדה כי צחי חג'ג' הוא היועץ המשפטי של הפרויקט ובעל ההיתר לבניית המגדלים.

עוד לטענת התובעים, כל העדכונים לגבי הפרויקט נשלחים לחברים על-ידי קבוצת חג'ג', דבר שמעיד על מעורבותה בפרויקט. "מזה 6 שנים ולאחר שחלף המועד שהדירות היו אמורות להימסר, לא קיים אלא בור, ועו"ד צחי חג'ג' ויו"ר קבוצת חג'ג' מנסה כעת להתנער לאחריות קבוצת חג'ג' וממעורבותה", מציינים התובעים בכתב התביעה.

מקבוצת חג'ג' נמסר בעניין זה: "התביעה שהוגשה על-ידי עו"ד בירותי, שהוא אחד הדיירים בפרויקט, היא פופוליסטית והזויה ונובעת מאי-הבנה. לעניין מעורבות חברת קבוצת חג'ג' ייזום בע"מ: יעיל שיווק היא זו ששיווקה את הפרויקט למן יומו הראשון, והיא זו שמעורבת בו עד היום, והיא זו שחתומים מולה על הסכמים. באותה עת בה שווקה הקבוצה ונרכשו המקרקעין, עוד לא הוקמה חברת קבוצת חג'ג' הציבורית, כך שלא ברור איך טוען בירותי כי הוצג לו ולחבריו שהחברה הציבורית היא זו ששיווקה לו. יעיל שיווק היא הזרוע הפרטית של קבוצת חג'ג'".

 

רשימה ארוכה

רשימת המסמכים שלטענת התובעים קבוצת חג'ג' מסרבת למסור להם היא ארוכה ומפורטת וכוללת בין היתר את רשימת 486 רוכשי הדירות ופרטי ההתקשרות עמם, וגם הבהרה מהו שיעור ההשתתפות של כל אחד מן הרוכשים ברכישת הקרקע ובעלות הביצוע ועל-פי מה נקבע; הסכמים מול משקיעים סמויים בפרויקט שזכו לכאורה להטבות מהנאמן; דוחות כספיים מלאים נכון להיום אל מול דוחות האפס, הכוללים את הכסף ששולם עבור כל רכיב; וכן דוחות אפס והערכות שמאיות שהוזמנו על-ידי קבוצת חג'ג' והוצגו לבנק המלווה לאורך שלבי הפרויקט.

עוד כוללים המסמכים המבוקשים הסכם בין אגף הנכסים של עיריית תל-אביב לבין הקבוצה הכולל תנאים להיתר בנייה שבהם מתחייב לעמוד היזם, והסכם ההיפרדות בין חג'ג' לענבל אור שיצאה בשלב מסוים מארגון הקבוצה.

בנוסף דרשו הרוכשים מחג'ג' לקבל לידיהם את ההתכתבויות עם א. דורי, שהיה קבלן הביצוע של הפרויקט עד לאחרונה; ונושא הצפת מי התהום בפרויקט, לרבות גובה הנזק הישיר שנגרם מכך; וכן מידע על הטבות שקיבלו יזמי פרויקט רסיטל הסמוך על חשבון חברי קבוצת מגדלי הצעירים.

טענה נוספת שעולה מכתב התביעה ונספחיו כי בעקבות סכסוך שנתגלע עם רשות המסים הוגש ערר בשם הרוכשים בו הועלו טענות שגויות בשמם וללא ידיעתם, וכי עד היום לא נמסרה לרוכשים החלטה בעניין.

לטענת התובעים, הם דרשו מחג'ג' בכתב לחשוף בפניהם מסמכים הקשורים לפרויקט, וששייכים למעשה להם, אולם הקבוצה סירבה לחשוף בפניהם מסמכים, וגם כאשר נשלחה התראה לפני תביעה, הציגה חג'ג' רק חלק מהמסמכים שביקשו.

"המשיבים נקטו שיטת 'הפרד ומשול', 'הסתר והטעה', 'הבטח ושכנע וביום הפקודה התנער', 'הפחד ואיים', 'מרח וברח', 'גלגל אחריות'", נאמר בתביעה.

פרט מעניין שנטען בתביעה הוא שמארגני הקבוצה גרפו מאז תחילת שיווק הפרויקט ועד כה 100 מיליון שקל לכיסם.

בעניין הטענה על סירוב למסור מסמכים מסרה קבוצת חג'ג': "מדובר בבדותה גמורה. ראשית, הקבוצה מנוהלת על-ידי נציגות שנבחרה על-ידי אסיפת הקבוצה ושמנהלת את הפרויקט, ולה כל המידע. בירותי קיבל אף הוא כל מידע שביקש, שקיים ושניתן היה להעביר לו. עו"ד בירותי רצה להגיש את התביעה, אולי בגלל שידע שהיא תקבל פרסום, במיוחד לנוכח קבוצות אחרות שהתפרסמו.

"כל כספי הפרויקט מנוהלים על-ידי חשבון נציגות דיירים, קיימים היתרי בנייה, והפרויקט התמודד באומץ ופתר אירועים חיצוניים שהקשו משמעותית עליו, כגון פריצת מי התיהום במגרש, קבלן שנכנס לקשיים וכדומה".