מניות הגז משכו את הבורסה לעליות; אלעל ירדה 3.5%

ילן התייחסה אתמול בנאום בקונגרס לסכנת ה"ברקזיט" ■ שותפויות "לוויתן" ישקיעו כ-120 מיליון דולר בתכנון הנדסי לקראת פיתוח המאגר ■ החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים ביציבות

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ד') בעליות שערים, על רקע המגמה החיובית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט לאחר דבריה של יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן. הדריכות בשווקים גוברת לקראת משאל העם שייערך מחר בבריטניה, והמסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת, בעוד החוזים העתידיים בניו-יורק יציבים.

 

אתמול נפתחה העדות החצי שנתית של ילן בקונגרס. יו"רית הפד התייחסה להאטה בקצב ההתאוששות בשוק העבודה וציינה כי האפשרות של "ברקזיט", פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי, תהווה סיכון לכלכלה האמריקאית והעולמית. ניתן היה להבחין בשינוי קל בטון שלה כאשר אמרה כי "המשך העלאה זהירה של הריבית יסייע לנו לתמוך בכלכלה בצורה נכונה". העדות של ילן תימשך גם היום והמשקיעים יעקבו מקרוב.

דריכות שיא בשווקים לקראת משאל העם בבריטניה מחר. אחד הסקרים שפורסמו לאחרונה הצביעו על מרוץ צמוד בין מחנה התומכים למחנה המתנגדים לפרישה מהאיחוד האירופי.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון, אמר היום כי "באופן טבעי עיני המשקיעים נשואות למשאל העם בבריטניה, אלא שנראה שהשוק מניח כעת ניצחון לתומכי ההישארות באיחוד מה שמעלה את השאלה מה יוכל להמשיך ולדחוף את השוק מעלה לאחר שזה כבר הגיב לכאורה לתוצאות המשאל".

לדברי אזולאי, "ביום שלאחר המשאל נשוב להתעסק בנתוני המאקרו הגלובליים הפושרים למדי ובסופו של דבר, הם אלו שיקבעו את כיוון השוק. המשקיעים יכולים לשאוב סוג של "עידוד" מההצהרות האחרונות של חברי הפד ובראשם ילן שמביעים היסוס רב לגבי העלאת ריבית נוספת".

שותפויות הגז סגרו אתמול בעליות חדות והן ממשיכותל היום במסע צפונה. היום דיווחו שותפויות "לוויתן" כי הן מתכננות להשקיע כ-120 מיליון דולר בתכנון הנדסי לקראת פיתוח המאגר. אתמול שותפויות הגז קיבלו רוח גבית על רקע דיווח בטורקיה לפיו נציגי ישראל וטורקיה יחתמו על הסכם פיוס בתחילת שבוע הבא. מאחר וטורקיה עשויה להיות אחד מיעדי היצוא הגדולים של שותפויות "לוויתן", המשקיעים הגיבו בהתלהבות לכל בשורה פוליטית שתחמם את היחסים בין שתי המדינות. נציין את רציו , דלק קידוחים  ואבנר .

אופקו  המשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול ביותר מ-6%. זאת לאחר שדיווחה כי ה-FDA אישר לשיווק את מוצר הדגל שלה, ה- RAYALDEE, ויטמין D בשחרור מושהה לטיפול בחולי כליות.