בהמתנה לבריטניה: עליות שערים בסיום המסחר באירופה

ג'נט ילן אמרה אתמול בקונגרס כי חלה האטה בקצב ההתאוששות של שוק העבודה האמריקאי וכי ה"ברקזיט" מהווה סכנה לכלכלה האמריקאית והעולמית ■ היום תימשך העדות החצי-שנתית של ילן בקונגרס ■ מניות היצוא ביפן נסחרות תחת לחץ

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה הסתיים היום (ד') בעליות שערים קלות, וזאת בהמשך למגמה מעורבת עם נטייה לעליות שחתמה את המסחר בבורסות אסיה ועל רקע נעילה חיובית אמש בוול סטריט. המשקיעים ממתינים בדריכות לקראת משאל העם שייערך מחר בבריטניה ויכריע האם היא תישאר באיחוד האירופי. החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים במגמה מעורבת.

 

אתמול נפתחה העדות החצי-שנתית של יו"רית הפד ג'נט ילן בקונגרס. ילן שינתה מעט את הטון שלה ביחס לנאומים האחרונים וציינה כי חלה האטה בקצב ההתאוששות של שוק העבודה בארה"ב. היא התייחסה גם לסכנת ה"ברקזיט" ואמרה כי פרשית בריטניה מהאיחוד האירופי עלולה לפגוע בכלכלה האמריקאית והעולמית.  היום תימשך העדות של ילן והמשקיעים ימשיכו לחפש רמזים לגבי המדיניות המוניטרית העתידית.

מלבד נאומה של ילן הערב, זירת המאקרו האירופאית דלה יום. מחר כאמור ייערך משאל העם הגורלי בבריטניה ואחד הסקרים שבוצע ביום שני השבוע הצביע על מרוץ צמוד בין מחנה התומכים בהישארות באיחוד לבין אלה התומכים בפרישה. שורה של כלכלנים מזהירים מפני האפשרות של "ברקזיט" ביניהם ג'ורג' סורוס שאמר בראיון ל"גארדיאן" כי בתרחיש שכזה הליש"ט עלולה לצנוח בכ-20%, האבטלה תגדל ולבנק המרכזי הבריטי לא יהיו את הכלים המוניטריים להתמודד עם כך.

ענקית האופנה H&M פרסמה היום את הדוח הכספי שלה לרבעון השני, שהצביע על ירידה של 17% ברווח הנקי שלה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, מנייתה נסחרת ביציבות.

הין היפני נסחר היום בתנודתיות וכעת מתחזק בכ-0.3% לרמה של 104.5 ין לדולר. עם זאת הבורסה ביפן נסחרת בירידות של כ-1% והיצואניות הגדולות נסחרות במגמה שלילית. נציין את טויוטה , ניסאן , הונדה  וסוני