3 חברות סטארט-אפ ישראליות גייסו היום 30 מיליון דולר

LightCyber גייסה 20 מיליון דולר, בין היתר משלמה קרמר ■ GamEffective, שבה מושקעת משפחת אבי שקד, ממייסדי 888, גייסה 7 מיליון דולר ■ Kwik גייסה 3 מיליון דולר

האתר של LightCyber. זיהוי התנהגות התקפית / צילום: אתר החברה
האתר של LightCyber. זיהוי התנהגות התקפית / צילום: אתר החברה

למרות הפופולריות הגואה של חברות אבטחת סייבר (פועל יוצא של הפאניקה מהתקפות סייבר), הנתח שלהן בעוגת השקעות הון סיכון אינו מאוד משמעותי. לפי בדיקת "גלובס" ובמגזר הישראלי, מתוך סך גיוס של 2.3 מיליארד דולר מתחילת השנה של חברות טק, רק 11% הוא של חברות אבטחת סייבר. 23 חברות גייסו 261 מיליון דולר, והאחרונה שבהן נקראת LightCyber. וכן, שלמה קרמר מושקע בה ואפילו משמש חבר דירקטוריון.

LightCyber, שפיתחה פתרונות לזיהוי התנהגות התקפית, גייסה 20 מיליון דולר בהובלת קרמר כלל טק (זרוע ההשקעות בטכנולוגיה בישראל של ענקית ההשקעות Access וכלל תעשיות). בגיוס השתתפו המשקיעים הקיימים ביניהם קרן גלילות קפיטל שמתמחה בחברות אבטחת סייבר.

"החברה פיתחה פתרונות לגילוי התנהגות התקפית המספקות יכולת אבטחה נגד התקפות החודרות מבעד לסדקים במערכות בקרת אבטחה מסורתיות", מוסבר בהודעתה. "מערכת LightCyber מאגנה היא פתרון האבטחה הראשון המשלב יחדיו הקשרים של משתמשים, רשתות ונקודות קצה", טוענת החברה.

קרמר הסביר את השקעתו בחברה: "LightCyber הוכיחה כי פלטפורמת מאגנה לאיתור התנהגות התקפית יכולה לספק לארגונים רמה חסרת תקדים של יכולת זיהוי פרצות אבטחה, ומסוגלת לזהות מתקיפי רשתות פעילים באופן זריז ומדויק. צרכי השוק וההזדמנויות העומדות בפני פלטפורמת מאגנה משמעותיים במיוחד ולכן חשוב לאפשר לחברה התרחבות מהירה בקנה מידה גלובלי".

החברה הגדילה את צוות המכירות שלה בתחילת השנה והיא מתכננת להגדילו פי ארבעה עד סוף השנה.

הגיוס השני בגודלו נכון לעכשיו הוא של GamEffective שגייסה 7 מיליון דולר בהובלת קרן JVP. החברה פיתחה פתרונות משחוק (גיימיפיקציה) ופידבק לארגונים בזמן אמת כדי לשפר את תפוקת עובדים. הרעיון שמאחורי הפתרון שלה (אם כי לא ממש ברור איזה שוק יש לו, אם בכלל...) הוא שמשחק הוא אמצעי יעיל לשיפור מיומנויות עבודה על ידי שימוש באלמנטים של משחק בסביבה שאינה משחקית (דהיינו סביבת עבודה) כדי להגדיל מוטיבציה ופריון תעסוקתי.

לחברה יש מייסד אחד ויחיד, גל רימון שמו, שלפני GamEffective היה מנכ"ל גילון-סינרג'י שפיתחה פתרונות מודיעין עסקי. במהלך 2010 חברה זו נרכשה תמורת 20 מיליון דולר על ידי נס טכנולוגיות. משקיע פרטי די כבד בחברה הוא משפחת אבי שקד, אחד מבעלי השליטה בענקית ההימורים והמשחקים המקוונים 888 הישראלית. אייל שקד, אחד מבניו של אבי, חבר בדירקטוריון GamEffective.

הלאה: Kwik גייסה לראשונה 3 מיליון דולר, והיא עושה משהו ששוב לא ממש ברור עד כמה צריך אותו ועד כמה השוק שלו מספיק גדול כדי לבסס עליו חברה שלמה, על אחת כמה וכמה כשיש פתרון דומה של לא אחרת מאשר אמזון. החברה פיתחה כפתור פיזי שעובד על רשת אלחוטית, ואפשר להדביק על המקרר או על מכונת הכביסה, ולחיצה עליו מייצרת הזמנה חוזרת של מוצר שאזל - נניח אבקת כביסה - במשלוח מהיר עד הבית. במקרה של אמזון, כפתור זה נקרא Dash אך הוא מוגבל למשתמשי אמזון בארה"ב. Kwik פתוחה לכל יצרן, וכרגע היא בבטה מול חברות כמו דומינו'ס פיצה והאגי'ס.

LightCyber, GamEffective, Kwik
 LightCyber, GamEffective, Kwik