אחרי 70% צניחה מתחילת השנה: פריון עלתה השבוע 14.5%

החברה הישראלית הודיעה השבוע כי קמפיינים של פרסום של לקוחותיה יוכלו עכשיו להתרחב גם ל-Facebook Canvas, פורמט פרסום שמציעה פייסבוק

ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר
ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר

אחרי ירידה של כ-70% במחיר המניה של פריון    מתחילת השנה ועד סוף השבוע שעבר, שבוע המסחר הנוכחי הביא איתו זינוקים במניה. בימים שני-שלישי קפצה המניה בנאסד"ק ב-14.5%, ועלתה בהתאם גם במסחר בתל אביב.

אתמול העלייה במניה הייתה בשיעור של 8.6% בעקבות דיווח של החברה, לפיו קמפיינים של פרסום של לקוחותיה יוכלו עכשיו להתרחב גם ל-Facebook Canvas, פורמט פרסום שמציעה פייסבוק. חברת MakeMeReach שפריון רכשה ב-2015, היא אחת השותפות של פייסבוק בתחום זה.

פריון מפתחת תוכנות ומספקת שירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. בעבר עסקה פריון בעיקר בתחום החיפוש באינטרנט והכנסותיה הגיעו משיתופי פעולה עם ענקיות החיפוש, גוגל ובינג, אליהן היא הייתה מפנה את המשתמשים בתוכנות שלה. אך שינויים בשוק הובילו לקשיים בחברה והיא החליטה לתת דגש רב יותר לתחום המובייל והפרסום.

שווי השוק הנוכחי של פריון הוא 96 מיליון דולר, לעומת כ-260 מיליון דולר בסוף 2015. רק לפני כחצי שנה רכשה פריון את חברת הפרסום הדיגיטלי Undertone מארה"ב תמורת 180 מיליון דולר, כמעט פי 2 מהשווי הנוכחי של פריון כולה. בעדכון המדדים האחרון בבורסה, שבוצע לפני כמה ימים, מניית פריון יצאה מהמדדים ת"א 75 ות"א 100.