ג'ו מויניאן ילווה עד 90 מ' ד' להקמת מלון של דיוויד מרקס במנהטן

מויניאן תעניק לאמ.די.ג'י הלוואה בריבית של לפחות 9%, שתשמש למימון הקמת מלון בן 400 חדרים על קרקע בפינת רחוב 34 והשדרה ה-10

מויניאן. אג"ח החברה שהונפקו בת"א נסחרות בתשואה של 4% / צילום: אתר החברה
מויניאן. אג"ח החברה שהונפקו בת"א נסחרות בתשואה של 4% / צילום: אתר החברה

איש העסקים ג'ו מויניאן לא מוותר על האפשרות להשתלט על הקרקע המיועדת להקמת מלון בפינת רחוב 34 והשדרה ה-10 במנהטן שבניו יורק. אחרי שחברת האג"ח שבבעלותו הלוותה אשתקד 65.5 מיליון דולר מכספי ההנפקה כמימון ביניים לחברת אמ.די.ג'י לשם הקמת המלון, החליט מויניאן להמשיך ולממן את הנכס ולהשאיר אצלו את השעבוד המלא עליו.

בתחילת יוני דיווחה אמ.די.ג'י כי קיבלה מתאגיד פיננסי מכתב התחייבות להעמדת מימון למשך שנתיים של עד 90 מיליון דולר לצורך בניית המלון, כאשר הלוואה זו תחליף את ההלוואה שקיבלה אשתקד ממויניאן ושאורכה נקבע אז על 10 חודשים.

אלא שהיום דיווחו שתי החברות כי מויניאן החליטה לממש זכות סירוב שהייתה בידה (ושעד כה לא דווח על קיומה), ולהיכנס בנעלי התאגיד הפיננסי כמי שתעניק את ההלוואה למימון המלון. ההלוואה תועמד בריבית שנתית משתנה של WSJ פלוס 5.5% או ליבור חודשי פלוס 8.57% (הגבוה מביניהם), ובכל מקרה לא פחות מ-9% (לעומת 10% בהלוואה הקודמת).

ההלוואה ניתנת להארכה בשנה נוספת בתמורה לעמלה של 1% מהקרן במועד ההארכה, ותובטח בשעבוד ראשון על הנכס ועל זכויות הבנייה שלו. כן נקבע, כי תרומתה של אמ.די.ג'י למימון הפרויקט תעמוד על 30 מיליון דולר, וכי בעל השליטה שלה, דיוויד מרקס, יעמיד ערבות מלאה בגין התחייבויותיה למויניאן.

בנוסף, מגביל הסכם המימון את אמ.די.ג'י מנטילת הלוואה נוספת, למעט סכום של עד 61.5 מיליון דולר באמצעות הלוואות בתצורת EB-5.

שווי המלון הוערך בעבר ב-112 מ' ד'

מוניאן דיווחה בעבר כי ברשותה "נכסי נדל"ן בסמיכות לקרקע המדוברת, וברצונה להרחיב את פעילותה באזור זה. כמו כן, לחברה ניסיון רב בבניית נכסי מלונאות דומים. יודגש, כי להערכת הנהלת החברה, ההתקשרות בהסכם ההלוואה עשויה להוביל ליצירת שיתוף פעולה בפיתוח ו/או בעלות על הנכס". במילים אחרות, מהות העסקה של מויניאן היא מימון הנכס בריבית גבוהה, ואפשרות להשתלטות עליו במחיר נמוך מערכו בשוק.

MDG מתכננת הקמה של מלון בן 399 חדרים באזור ה"האדסון יארדס" במנהטן, מגה פרויקט שאותו יזמה רילייטד של סטיבן רוס. במסגרת זו נחתם הסכם זיכיון עם רשת המלונאות מריוט הבינלאומית. המלון צמוד לשדרת הקניות המרכזית של הפרויקט, לתחנת הרכבת התחתית החדשה ולמרכז הכנסים והקונגרסים הגדול בניו יורק.

בתשקיף הנפקת האג"ח של MDG מלפני כשנה, העריכה החברה כי בניית המלון צפויה להסתיים בתחילת הרבעון השני של 2017. שווי הנכס הוערך בתשקיף על-ידי בנק CBRE ב-112 מיליון דולר.

איגרות החוב של מוניאן נסחרו היום בירידה של 0.3% למחיר של 100.9 אגורות, המשקף תשואה שנתית לפדיון של 4%. אמ.די.ג'י גייסה בת"א אג"ח בהיקף מצומצם של 96 מיליון שקל בלבד, ואלו נסחרות כיום בתשואה שנתית לפדיון של 9%.