בהמתנה לבריטניה: הבורסה בתל-אביב סגרה ללא שינוי

נעילה שלילית אמש בוול סטריט; כעת החוזים חיוביים ■ אזרחי בריטניה יצביעו היום במשאל עם האם להישאר באיחוד האירופי ■ מידרוג הורידה את דירוג האשראי של קבוצת דלק בדרגה אחת

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ה') ללא שינוי, על רקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. בתל-אביב, כמו בשאר העולם, יתמקדו בתוצאות ה"ברקזיט", משאל העם בבריטניה היום שיכריע האם להישאר באיחוד האירופי או לא. הבוקר פקעו אופציות המעו"ף לחודש יוני בשער מימוש של 1,436.56 נקודות. 

כעת נסחרות בורסות אירופה בעליות חדות יחסית, בעוד החוזים העתידיים מאותתים על עליות שערים בניו-יורק.

 

כאמור, אזרחי בריטניה יצביעו היום במשאל עם האם להישאר באיחוד האירופי, כאשר התוצאות צפויות להתפרסם בלילה. הסקרים האחרונים שבוצעו מצביעים על מירוץ צמוד עם יתרון קל למחנה המתנגדים להישארות באיחוד. אם ייבחרו הבריטים להתנתק, צפויות לצעד זה השלכות כלכליות דרמטיות ומרחיקות לכת.

ובינתיים, בארה"ב, נגידת הפד ג'נט ילן ציינה השבוע כי "קצב ההתאוששות בשוק העבודה מצביע על האטה לאחרונה, דבר המצביע על כך הגישה הזהירה של הפדרל ריזרב עדיין מתאימה". ילן התייחסה גם לסכנת ה"ברקזיט" ואמרה כי "יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי מהווה סיכון משמעותי לכלכלת ארה"ב וליציבות בשוק הפיננסי העולמי". היא הוסיפה כי "לפני הידוק נוסף של המדיניות המוניטרית בארה"ב, על הפד לוודא שהשווקים לא בהלם מתוצאות ההצבעה במשאל העם הבריטי".

עוד בטרם החלה עדותה בפני הקונגרס, הגישה ילן לחבריו את דוח המדיניות המוניטרית של הפד שבו נטען כי שוק המניות האמריקאי עלה לרמות גבוהות מדי מתחילת השנה. "מחירי המניות הפכו להיות רגישים לעליות במונחי פרמיות. למרות ששווי שוק החברות לא קשור באופן ישיר לתשואות האג"ח הממשלתיות, על מחירי המניות לחזור לרמותיהם הנורמליות, במיוחד כאשר העליות בשווקים הפיננסיים אינן קשורות לחדשות הטובות בנוגע לצמיחה", כך אמרה ילן.

בזירת המאקרו המקומית פורסם היום ב-13:00 שיעור האבטלה בישראל, שירד בחודש אפריל ל-4.9%. 

מניות הגז הוסיפו לרכז עניין לאחר שזינקו השבוע על רקע אופטימיות כי ישראל וטורקיה יחתמו על הסכם פיוס בשבוע הבא. טורקיה, נציין, עשויה להיות אחד מיעדי היצוא הגדולים של "לוויתן". אתמול דווח כי השותפות במאגר מתכננות להשקיע כ-120 מיליון דולר בתכנון הנדסי לקראת פיתוח המאגר. נציין את אבנר , דלק קידוחים  ורציו .,

 

מידרוג הורידה היום את דירוג האשראי של קבוצת דלק  בדרגה אחת מ-A1 ל-A2. אופק הדירוג נותר יציב. בחברת הדירוג חוששים בין היתר מריכוזיות יתר בתחום האנרגיה של קבוצת ההחזקות, על רקע האסטרטגיה שבה נוקטת החברה לממש את ההחזקות שאינן קשורות לסקטור זה. במידרוג מציינים בנוסף כי השקעות החברה צפויות לגדול כדי לפתח את מאגר "לוויתן". 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]