מהיכן לוקחות המניות אנרגיה לעלות למרות ירידת הנפט?

הירידה שחלה השבוע במחירי הנפט לא הפריעה למניות מגזר האנרגיה להציג עליות נאות ■ מה שאחראי כנראה למפגן העוצמה הזה הוא חוסנו של שוק הגז הטבעי, שמחיר החוזים בו עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2015

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מניות האנרגיה בארה"ב טיפסו שלשום, למרות שמחירי הנפט ירדו אחרי שלושה ימי עליות. מה קרה? הכל היה הודות לחוזקו של שוק הגז הטבעי.

מדד מניות שירותי הנפט של פילדלפיה, OSX, נסחר בעלייה של 0.8% ל-170.9 נקודות, ואילו מדד הגז הטבעי Arca בבורסת ניו יורק עלה שלשום ב-1.3% ל-578.49 נקודות.

"במניות, העוצמה נמצאת לאחרונה בשני מגזרים: חיפושים וקידוחי נפט, וחיפושים וקידוחי גז", כתב ג'סטין מק'ניקולס, מנהל ההשקעות הראשי באוסבורן פרטנרס קפיטל מנג'מנט. הוא ציין שההחזקות של חברתו כוללות את קאבוט אויל אנד גז (COG), חברת EQT, אקסון-מוביל (XOM) ו-EOG ריסורסז.

מדד 500 S&P עלה שלשום ב-0.3%, בין היתר הודות לעליות במניות האנרגיה. מניית אקסון-מוביל, ענקית הנפט והגז הטבעי המשולבת, ננעלה בשיא של 52 שבועות, 91.33 דולר, אחרי עלייה של 0.5%.

העליות במניות האנרגיה באו אחרי ירידות במחירי הנפט שלשום. חוזה יולי של הנפט ממערב טקסס, WTI, ירד ל-48.85 דולר לחבית בבורסת הסחורות בניו יורק, ירידה יומית של 1.1%. חוזה אוגוסט ירד ב-0.2% ל-49.85 דולר לחבית.

אבל מחירי חוזי הגז הטבעי עלו שלשום לרמתם הגבוהה ביותר מאוגוסט 2015. החוזה ליולי עלה ב-0.8% ל-2.768 דולרים ל-btu. המחיר עלה ביותר מ-40% מתחילת אפריל, מפני שמזג האוויר החם מהרגיל הידק את ההיצע של הגז לחודשי מיזוג האוויר של הקיץ.

"הדוחות השבועיים של מלאי הגז הטבעי שמתפרסמים בימי חמישי הפכו לחשובים במיוחד", אמר מק'ניקולס.

בתחילת אפריל הוא העריך שמלאי הגז הטבעי גבוה ב-82% מהממוצע של 25 השנים האחרונות לעונה זו של השנה, וכינה את המצב "מסוכן למחירים". אבל כעת המלאי גבוה רק ב-50% מהממוצע הזה, "וזו הסיבה המרכזית לגאות האחרונה במחירי הגז", הוא הסביר.

"מתחילים בהחלט לחסל את המלאי"

התקרבות המחיר לרמה של 2.8 דולרים ל-btu מעידה, לדברי מק'ניקולס, על כך ש"אנחנו מתחילים בהחלט לחסל את המלאי, כאשר בו זמנית, מספר דוברות קידוחי הגז ירד ב-94% מהשיא".

ביום שישי האחרון היו בכל ארה"ב 86 דוברות קידוח פעילות של גז טבעי - ירידה של 136 דוברות מ-223 דוברות שפעלו לפני שנה, לפי נתוני חברת בייקר יוז.

מחירי הנפט ירדו שלשום על רקע האי-ודאות סביב משאל העם הבריטי על הפרישה מהאיחוד האירופי. תוצאת המשאל יכולה להשפיע על תחזית הביקוש לאנרגיה.

גם החדשות של הפסקת אש זמנית בין הצדדים הלוחמים בניגריה במלחמה שפגעה באספקת הנפט ממדינה זו הורידו את מחירי הנפט. אבל מניות האנרגיה עלו כאשר מחירי הנפט התאוששו חלקית מרמת השפל היומית, ועל רקע דברים שהשמיע מנכ"ל EOG ריסורסז.

לפי רויטרס, המנכ"ל ויליאם תומאס אמר למשתתפי כנס האנרגיה של בנק וולס פארגו בחוף המערבי בסן פרנסיסקו, ש"בכל פעם שמחיר הנפט עולה ב-1 דולר, תזרים מזומנים של החברה שלו עולה ב-80 מיליון דולר, וכאשר הנפט עולה ל-0 דולר לחבית, החברה שלו מייצרת תשואה של 60% לפחות".

כל הזכויות שמורות ל-marketwatch.com 2016