UBS יפסיק לנהל תיקים ישראלים ויתמקד בהשקעות גלובליות

הבנק סוגר את מחלקת ניהול התיקים המקומית, על שבעה עובדיו, ועדיין לא ברור כמה מתוכם יישארו לעבוד ב-UBS בתפקידים אחרים

יו.בי.אס ubs בנק / צלם: רויטרס
יו.בי.אס ubs בנק / צלם: רויטרס

כ-3 שנים לאחר ש-UBS פתח את מחלקת ניהול התיקים המקומית הוא סוגר אותו, כך נודע ל"גלובס". הדסק כולל בישראל שבעה עובדים, ועדיין לא ברור כמה מתוכם יישארו לעבוד ב-UBS בתפקידים אחרים.

ב-UBS ישראל הבינו שהיתרון היחסי שלהם בתחום ניהול ההשקעות בישראל לא מספיק חזק, בכדי לייצר מסה קריטית של ניהול נכסים שתצדיק את הפעילות בתחום. על כן מתכוונים כעת להתמקד ב-UBS ישראל בפעילות ניהול ההשקעות הגלובלית, המתבצעת בשיתוף עם פעילות הבנק בשוויץ.

הפעילות המרכזית של UBS ישראל היא בניהול השקעות גלובליות - לקוחות הבנק פותחים את חשבונם בסניפי הבנק בשווייץ (שכן לשלוחה המקומית אין רשיון בנקאי), ולאחר מכן מקבלים שירותים וייעוץ על השקעותיהם בישראל. במקביל לפני כמה שנים נפתח גם דסק ניהול תיקים מקומי, בו פתחו הלקוחות חשבונות בנק בבנקים הישראלים, ו-UBS ניהל להם את הכספים מתוקף היותו בעל רישיון ניהול תיקים.

פעילות זו כאמור תיסגר, וניהול הכספים בחשבונות הישראלים יעבור למנהלי תיקים ישראלים אחרים - בהתאם לבחירת הלקוח. על אף סגירת פעילות ניהול התיקים המקומית, ב-UBS מדגישים כי ישראל עדיין מוגדרת כשוק מרכזי לבנק, וכי הפעילות תתמקד כרגע בניהול ההשקעות הגלובליות של הלקוחות.

UBS פעיל שנים רבות בשוק הישראלי. הוא חבר בורסה בישראל מזה קרוב ל-20 שנה, ובנוסף לבנק הזר גם פעילות בשוק המקומי בתחום ניהול השקעות גלובליות, פעילות שירותי מסחר, חיתום ומיזוגים ורכישות.