קרנות הנאמנות - פדיונות של מיליארד ש' עד סוף היום

(עדכון) כבר ביום שישי החל הציבור להזרים הוראות מכירה באתרי האינטרנט של הבנקים ■ בכיר בתעשיית הקרנות: הציבור לא אוהב חוסר וודאות - יש פדיונות שיתגברו במהלך היום, אנחנו נערכים כבר עכשיו לממש ■ יוסי לוי מנכ"ל מור בית השקעות: יש סלקטיביות בשוק

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

(עדכון) בקרנות הנאמנות מעריכים שקצב הפדיונות בתעשיה יגבר ויגיע למיליארד שקל עד לסוף היום. ביום שישי כשהתבררו תוצאות משאל העם בבריטניה והשווקים הפיננסים ברחבי האיחוד החלו לצנוח, החל הציבור הישראלי להזרים הוראות מכירה באתרי האינטרנט של הבנקים, הוראות מכירה שמצטברות אצל מנהלי ההשקעות בקרנות הנאמנות.

בתעשיית קרנות הנאמנות נערכים לפדיונות של עד מיליארד שקל היום, נתון שמפתיע לטובה ולא מצביע על פניקה של של המשקיעים.

"הציבור לא אוהב חוסר וודאות ואנחנו מעריכים שהמצב הזה יתפוגג תוך כמה ימים, אנחנו נערכנו לתרחיש ביניים כבר בשבוע שעבר ולכן מימשנו השקעות והצטיידנו במזומנים - כך שאנחנו חוששים פחות מגל הפדיונות של היום אבל יש בתעשייה גורמים שלא הצטיידו במספיק מזומן ולכן יאלצו היום למכור סחורה כמעט בכל מחיר - זה ימשוך את השוק למטה אבל תוך כמה ימים הלחץ הזה יגמר" אמר ל"גלובס" בכיר בתעשיית קרנות הנאמנות.

בסך הכל ההודעות של בכירי הכלכלה האירופית בסוף השבוע שלא יהססו להזרים כסף לשווקים כדי למנוע קריסה עודדו את המשקיעים בארה"ב ולכן השוק האמריקאי הגיב במתינות (יחסית) לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי, המתינות היחסית הזו מרגיעה את המשקיעים הגדולים.

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות: "תעשיית קרנות הנאמנות נזילה מאוד ולכן אנחנו לא רואים מכירת חיסול אבל בהחלט יש פדיונות בתעשיה ומורגש לחץ של הציבור, אם כי לא לחץ מסיבי, להערכתי ביומיים הקרובים נראה לחץ מכירות באג"ח הקונצרני שבינתיים מתנהל במתינות. ציך לזכור שתעשיית הקרנות נזילה מאוד וכמעט כל התעשייה יושבת על מזומנים כך שאין לחץ למזומן אבל צריך לראות איך השווקים בעולם יגיבו בימים הקרובים".