רה"מ ויו"ר סיסקו חתמו על מזכר הבנות לשת"פ אסטרטגי

מטרת שיתוף הפעולה: האצת הדיגיטציה בישראל ■ הפרויקט הראשון: הנגב המזרחי, שאמור להפוך ל"מרכז" דיגיטלי

ג'ון צ'יימברס / צילום: איל יצהר
ג'ון צ'יימברס / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר מועצת המנהלים של סיסקו העולמית ג'ון צ'ימברס חתמו היום (א') על מזכר הבנות לשיתוף פעולה אסטרטגי שמטרתו האצת הדיגיטציה של מדינת ישראל ב-3 השנים הקרובות. ההסכם נחתם במסגרת פגישה שערכו היום יחד עם השרה גילה גמליאל ועם מנכ"ל סיסקו ישראל אורן שגיא. על פי ההודעה שפורסמה בתום הפגישה, שיתוף הפעולה יתמקד ביישום של טכנולוגיות דיגיטליות וכלי ענן לרוחב המגזר הציבורי, למערכת החינוך, לתחום הבריאות ולפיתוח ערים חכמות.

בשלב הראשון של השותפות החדשה, יודיעו סיסקו, המשרד לשוויון חברתי ואשכול הנגב המזרחי על פרוייקט משותף המיועד להפוך את הנגב המזרחי למחוז הדיגיטלי הראשון בישראל. בפרויקט זה תיצור סיסקו "מרכז" דיגיטלי שיציע שירותים המשפרים את איכות חיי התושבים, שיביא למשרות חדשות, ושיקדם את היזמות.

ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו העולמית, אמר בתגובה לתחימה על ההסכם: "כל המדינות, הערים, העסקים, הבתים והמכוניות יהפכו דיגיטליים בעשור הקרוב. ההשפעה על צמיחת התמ"ג, הכללת כל האזרחים, קהילת חכמות ובטוחות, בריאות וחדשנות - תהיה דרמטית. זהו כבוד גדול להיות שותפים למדינה, לאזרחים ולמנהיגי ממשלת ישראל בשינוי זה".

מנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא אמר בביקור: "סיסקו רואה בישראל שוק בעל חשיבות רבה מאוד, מהמובילים בעולם בחדשנות וביזמות, ולפיכך אנחנו מהווים את אחד מהמרכזים החשובים ביותר לסיסקו העולמית. פרויקט הנגב המזרחי החכם, שהופך את האזור למחוז הדיגיטלי הראשון במדינה, מבטא בצורה הטובה ביותר את השינוי והאימוץ של עידן זה".

עד היום, השקיעה סיסקו בישראל 7 מיליארד דולר ברכישות ובהשקעות ישירות ובלתי ישירות. בסך הכל רכשה סיסקו 11 חברות ישראליות והשקיעה ביותר מ-30 חברות הזנק ובארבע קרנות הון סיכון.