חדוה בר: "הבנקים בישראל חזקים, והם נערכו למשבר מראש"

המפקחת על הבנקים התייחסה להשפעת הברקזיט על הבנקים ■ על הפרדת חברות כרטיסי האשראי: "לא נחייב אותן להפוך לבנקים"

חדווה בר / צילום: תמר מצפי
חדווה בר / צילום: תמר מצפי

"הימים האחרונים מדגישים את החשיבות של יציבות פיננסית. לבנקים הלימות הון גבוה. הבנקים בישראל חזקים, והם נערכו למשבר מראש. יחד עם זאת צריך להיות מוכנים גם לסיכונים שעוד יבואו", כך אמרה היום (ב') המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר בהתייחס ליציאתה הצפויה של בריטניה מהאיחוד האירופי. בר דיברה בכנס של דלויט ומשרד עורכי הדין מיתר שנערך היום בבורסה בת"א.

בר התייחסה לועדת שטרום, שאמורה לפרסם בקרוב את מסקנותיה הסופיות. היא התייחסה להפרדה הצפויה של חברות כרטיסי האשראי ישראכרט ולאומי קארד מהבנקים ואמרה: "העמלה הצולבת בכרטיסי האשראי תהיה 0.7% עד סוף שנת 2018, ולאחר מכן תיבחן מחדש לפי הנהוג בעולם, כאשר בנק ישראל יפקח על העמלה הזו".

עוד אמרה בר: "חברת כרטיסי אשראי יכולות להפוך לבנק בקלות יחסית- להגדיר אסטרטגיה עסקית, לבנות מדיניות ניהול סיכונים, להתקשר עם חברות IT כדי לרכוש שירותי טכנולוגיה ולגייס מומחים לענייני נזילות. נעודד חברות כרטיסי אשראי להפוך לבנקים, אבל זה לא חובה, הן יכולות להיות שחקן בשוק האשראי החוץ בנקאי".

עוד היא אמרה: "עקרונית נאפשר רכישה של החברות ע"י קרנות פרייבט אקוויטי, ניסיון רלוונטי ואסטרטגיה עסקית. אנו נאפשר גם מכירה של החברה באמצעות ביזור מניות השליטה בבורסה".