אקזיט ישראלי ענק: MIS נמכרת ב-375 מיליון ד'

הרוכשת היא Dentsply Sirona, חברת הציוד הדנטלי המובילה בעולם ■ החברה הישראלית היא רווחית ורושמת הכנסות של כ-80 מיליון דולר בשנה

 

אקזיט ישראלי בתחום השתלים: חברת השתלים MIS מכרמיאל, חתמה על הסכם מחייב לרכישתה על ידי חברת Dentsply Sirona, חברת הציוד הדנטלי המובילה בעולם, תמורת 375 מיליון דולר במזומן. MIS היא חברה פרטית, המגלגלת 80 מיליון דולר בשנה. היא פועלת בעיקר בתחום השתלים במחירים שווים לכל נפש, ומוכרת את מוצריה ב-65 מדינות.

מדנטספליי נמסר: "MIS נמצאת בעמדה ייחודית לענות על צורכי שוק הערך-עבור-כסף בתחום השתלים, המגלגל מיליארדים רבים של דולרים. לחברה מגוון שתלים וציוד נלווה, וכן מותג חזק שבזכותו היא משלימה היטב את החברה שלנו".

MIS הוקמה ב-1995, והפכה לחברה משמעותית בתחומה ללא השקעה חיצונית משמעותית מלבד זו של המייסדים והמשקיעים הפרטיים משפחת פרץ ומשפחת הירש. מנכ"ל החברה הוא עידן קלייפילד ב-2011 קיבלה השקעה לפי שווי של 150 מיליון דולר מהקרן הפרטית TA, שביצעה מספר השקעות בחברות צמיחה בישראל, ביניהן חברת האסתטיקה הרפואית אלמה לייזרס, שמאוחר יותר הניבה ל-TA תשואה נאה כשנמכרה לפוסון פארמה הסינית. רווחי החברה באותה התקופה היו מוערכים בכ-8-10 מיליון דולר.

זהו האקזיט הגדול השני שמבצעת חברה ישראלית בתחום השתלים הדנטליים. חברת אלפא ביו נמכרה לנובל ביוקר (שמאז נמכרה בעצמה) ב-95 מיליון דולר ב-2010, וגם חברת AB Dental מאשדוד רושמת הכנסות יפות. כמו במקרים רבים, מרגע שנוצרה התמחות בסקטור מסויים באזור מסויים, וצרות חברות נוספות באותו תחום על ידי הפורשים מן החברה או על ידי מי שמבחינים בהצלחת חברה אחת ומעריכים כי יוכלו לעשות זאת יותר טוב.

דנטספליי, המוכרת בארץ בין היתר משום שהייתה המשווקת של מוצרי חברת טי.אר.די הבורסאית, היא היום חברת הציוד הדנטלי הגדולה בעולם. היא נסחרת בניו יורק ב-14.5 מיליארד דולר.

בעלי המניות ב-MIS
 בעלי המניות ב-MIS

בעלי המניות ב-MIS
 בעלי המניות ב-MIS