בריחה המונית לאג"ח: התשואה על הממשלתי האמריקאי צונחת

התשואה על הממשלתי הממשלתי הבריטי צונחת ב-15 נקודות, והתשואה על האג"ח הגרמני ל-10 שנים צוללת למינוס 0.12%

וול סטריט2 / צילום: רויטרס
וול סטריט2 / צילום: רויטרס

המשקיעים ברחבי העולם רחוקים מלהירגע ובמסחר בשווקים הפיננסים ברחבי העולם עולה תמונה של בריחה המונית לאגרות החוב הממשלתיות.

תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים צונחות ב-10 נקודות לרמה של 1.46%, יש לציין כי התשואות של האמריקאי ל-10 שנים ירדו בלא פחות מ-38 נקודות בחודש כשעיקר הירידות נרשמו בימים שלאחר פרסום תוצאות המשאל העם בבריטניה.

בבריטניה צוללות התשואות על אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים ב-15 נקודות והן נסחרות בתשואה של 0.94% לאחר שהתשואה ירדה ב-49 נקודות בחודש. אגרות החוב הממשלתיות של גרמניה ל-10 שנים נסחרות בתשואה של מינוס 0.12% ונראה שהמשקיעים מוכנים לרכוש את אגרות החוב הללו גם בתשואה שלילית, מה שמשקף את החששות וחוסר הוודאות בשווקים הפיננסים.

ביום שישי, עם פרסום תוצאות משאל העם בבריטניה פרסם קרדיט סוויס, מהבנקים החשובים בעולם את תוצאות תרחיש הפרישה של בריטניה מהאיחוד.

בקרדיט סוויס צופים כי ההחלטה תהיה מרחיקת לכת עבור בריטניה שתגלוש למיתון כבר במחצית השנייה של 2016, המערבולת הפוליטית בממלכה עלולה להפוך את תהליך ההיפרדות מהאיחוד למורכב יותר. ההאטה הכלכלית שצפויה לעבור הממלכה המאוחדת לא תפסח על יתר מדינות האיחוד כשבקרדיט סוויס צופים שמעבר להאטה שגוש האירו ידרדר אליה (מעבר לזו שהוא מצוי בה בלאו הכי) גורם מדאיג הוא התמיכה הגוברת במפלגות הפופוליסטיות שעלולה להעלות את רמת הסיכון להיווצרות סדקים נוספים באיחוד.

"באשר לשאר העולם", כותבי בקרדיט סוויס, "השפעה ישירה צפויה להיות יותר מעומעמת. קיים עדיין סיכון שהסערה הפיננסית תשפיע על הכלכלה הריאלית. השווקים יתמקדו יותר במערכת הבחירות בארצות הברית. תוצאות ההצבעה מהוות נקודת מפנה משמעותית במערכת הפיננסית אך לא בסדר גודל של אירוע "כשל מערכתי" של קריסת ליהמן או דחיקת יוון מגוש האירו.

"בריטניה למעשה לקחה צעד אחורה מתהליך הגלובליזציה ומגמה זו מתחילה לצבור תמיכה פוליטית בעולם המערבי. למגמה זו יש פוטנציאל השפעה מהותי על הצמיחה והרווחיות ומחירי נכסים בטווח הבינוני".