הסיפור סביב הסמארטפון החדש שיימכר במחיר שלא ייאמן

בקרוב על מדפי החנויות? כך נראה סמארטפון הזול ביותר בעולם שיוצע למכירה תמרת 4 דולר בלבד ■ זכה לכינוי Freedom 251 ועורר לא מעט ספקות מאז הכרזתו

בחודש פברואר האחרון הכריזה חברת Ringing Bells ההודית על הסמארטפון הזול ביותר בעולם: מכשיר מבוסס אנדרואיד שמחירו יעמוד על כ-4 דולר בלבד. עיתונאים שניסו לבדוק את אמינות ההכרזה המדהימה גילו כמה פרטים מעוררי חשד: דגם האבטיפוס של המכשיר, שנשלח לבדיקות, היה למעשה סמארטפון מתוצרת חברה אחרת, עם אייקונים שהם חיקוי למערכת ההפעלה iOS מבית אפל. בנוסף, הממשלה ההודית הכחישה לחלוטין את מעורבותה בפרויקט, למרות שבחברה טענו כי מדובר במכשיר במימון ממשלתי.

אולם נראה כי כעת, ארבעה חודשים לאחר ההכרזה, הסמארטפון הזול ביותר בעולם, שמכונה Freedom 251 עומד להגיע למדפי החנויות ב-30 ביוני. לעיתונאים הספקנים נשלח דגם חדש לבדיקה, שאומנם אינו מיוצר מחומרים איכותיים כמו קודמו, אך הוא מבוסס על גרסה הגיונית יותר של אנדרואיד ללא אייקונים מוזרים שנגנבו מאפל. היצרנית טוענת כי לא פחות מ-200,000 יחידות כבר מוכנות לשיווק, ושוב מתעקשת כי הממשלה ההודית - לצד עוד כמה גופים מסחריים - משתתפים בסבסוד מחירו של המכשיר.

המפרט המלא שנחשף עתה הוא כנראה לא רלוונטי לרוב המשתמשים בישראל: מסך בגודל 4 אינץ', מעבד ארבע-ליבות איטי יחסית, גיגה אחד של זיכרון RAM ומצלמה באיכות 3.2 מגה-פיקסל. זהו מפרט חלש יותר מזה של מכשירי סמארטפון שהגיעו לשוק לפני 5 שנים ויותר.

עם זאת, במחיר של 4 דולר ייתכן שעדיין מדובר בעסקה משתלמת עבור צרכנים שאינם זקוקים ליכולות מתקדמות, וגם מפרט בסיסי מאוד יוכל להספיק להם, כמו חקלאים באזורים נידחם שמהירות החיבור שלהם לרשת הסלולרית גם ככה איטית במיוחד. בכל מקרה, בקרוב מאד נדע האם מדובר בדבר האמתי או בהונאה.