נתון מדאיג: עלות ביטוח החוב של בריטניה בשיא של 3 שנים

לפי נתונים של חברת תומפסון רויטרס, עלות ביטוח חוב בהיקף 10 מיליון דולר של ממשלת בריטניה העפילה לרמה של 48,500 דולר בשנה, זאת בהשוואה ל-32 אלף דולר לפני משאל העם ב-23 ביוני

בריטניה ברקזיט / צילום: רויטרס
בריטניה ברקזיט / צילום: רויטרס

אפקט הברקזיט של בריטניה הולך וצובר תאוצה. אתמול סוכנות הדירוג S&P חתכה את דירוג האשראי של בריטניה בשתי דרגות והיום (ג') עלות ביטוח האשראי של בריטניה זינקה לשיא של 3 שנים.

לפי נתונים של חברת תומפסון רויטרס ומרווחי ה-CDS (קרדיט דיפולט סוואפ), עלות ביטוח חוב בהיקף 10 מיליון דולר של ממשלת בריטניה העפילה לרמה של 48,500 דולר בשנה, זאת בהשוואה לעלות ביטוח של 32 אלף דולר לפני משאל העם ב-23 ביוני. ההתייקרות בביטוח החוב מגיעה למרות ירידה חדה בתשואות האג"ח של ממשלת בריטניה.

למרות שעליות ביטוח האשראי של בריטניה עדיין נמוכות ביחס למדינות אחרות באיחוד האירופי, כגון ספרד או איטליה, הזינוק החד בנגזרי האשראי של בריטניה משקף את העלייה בחוסר הוודאות לגבי הכלכלה הבריטית ושוק החוב שלה. זאת לצד צניחה חדה בשער הליש"ט (שנפל אתמול לשפל של יותר מ-31 שנה) וירידות חדות בשוקי המניות.

אתמול כאמור סוכנות הדירוג S&P חתכה את דירוג האשראי המושלם של בריטניה בשתי דרגות מ-AAA ל-AA. בנימוקי הורדת הדירוג כותבים כלכלני S&P כי הורדת הדירוג מתבקשת לנוכח חוסר הוודאות הנוגע לכלכלת בריטניה לאחר פרישתה מהאיחוד האירופי.

האג"ח ל-10 שנים של ממשלת בריטניה עולות בכ-0.03% ונסחרות סביב תשואה של 0.97%. אתמול ירדו תשואות האג"ח הבנצ'מרק של בריטניה לראשונה בהיסטוריה מתחת ל-1%. מדד הפוטסי הבריטי מטפס היום ביותר מ-2% לאחר שהשיל מערכו כ-6% בימים האחרונים.