נעילה חיובית בניו-יורק: הנאסד"ק טיפס 2.1%; טוויטר 3.7%

נעילה חיובית בבורסות אירופה ■ הנפט סגר בעליות של 3% ■ מאקרו: ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 1.1% ברבעון הראשון - מעל הצפי; מדד סנטימנט הצרכנים - מעל הצפי

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים מובהקות, כאשר מדד הנאסד"ק טיפס ב-2.1%, ומדדי הדאו-ג'ונס וה-S&P ביותר מ-1%. זאת, בהתאם למגמה שחתמה את המסחר היום במרבית שוקי העולם, לאחר שאמש וביום שישי ננעל המסחר בירידות חדות עקב הזעזוע מהחלטת בריטניה להתנתק מגוש האירו. 

"השווקים עולים ויכולים להמשיך לעלות, אך העננים באופק שחורים", מציין קיט ג'וקס, אסטרטג בסוסייטה ז'נרל. הוא מוסיף כי נוצרה תבנית טכנית שמעידה על המשך המגמה משבוע שעבר. ג'ק אבלין, בכיר בבנק הפרטי BMO אמר: "מדובר ברכבת שזוחלת לאט לאט. הירידות אמנם נרגעו לעכשיו, אבל הזעזוע עוד לא נרגע. אנו צריכים להתרגל לכך שהשווקים יהיו הפכפכים בתקופה הקרובה".

סוכנות הדירוג S&P החליטה אתמול "להעניש" את בריטניה בעקבות החלטת העם לפרוש מהאיחוד האירופי. אתמול היא הודיעה על הורדה של דירוג האשראי של בריטניה בשתי דרגות ל-AA, לעומת הדירוג המושלם שהיא נהנתנה ממנו - טריפל A.

בנימוקי הורדת הדירוג כותבים כלכלני S&P כי הורדת הדירוג מתבקשת לנוכח חוסר הוודאות הנוגע לכלכלת בריטניה לאחר פרישתה מהאיחוד האירופי. לאחר הורדת הדירוג, עלות ביטוח החוב של ממשלת בריטניה זינקה לשיא של 3 שנים, כך לפי נתוני תומפסון רויטרס.

בכיר ב-HSBC: "זה הפיל הגדול בחדר; ברקזיט? זה אירוע שולי"

תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים נסחרות היום ללא שינוי סביב 1.469%, זאת לאחר שאתמול צנחו ביותר מ-10 נקודות. תשואות האג"ח של ממשלת בריטניה ירדו אתמול לראשונה בהיסטוריה מתחת ל-1% והיום ממשיכות לרדת ונסחרות סביב 0.96%.

בבריסל, התכנסו הערב מנהיגי האיחוד האירופי כדי לדון בהשלכות של פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. בפגישה השתתף גם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. 

ה"דובדבן שבקצפת" מבחינת נתוני המאקרו היום הוא העדכון השלישי והאחרון של נתוני התמ"ג ברבעון הראשון. הנתון פורסם לפני פתיחת המסחר והצביע קצב צמיחה של 1.1% ברבעון הראשון, מעל קונצנזוס האנליסטים שהצביע על קצב צמיחה של 1%, לאחר שהעדכון הקודם הצביע על צמיחה של 0.8% בלבד.

עוד לפני הפתיחה פורסם מדד קייס שילר, הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. הנתון הצביע על קצב עלייה של 5.4%, כאשר הצפי עמד על 5.5%. בהמשך פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש יוני, אשר הצביע על עלייה לעומת חודש מאי. כך, נרשמה קריאה של 98.1, לעומת צפי של 96.6, לאחר שבחודש מאי נרשמה קריאה של 96.1. יש להזכיר כי הנתונים מתייחסים לתקופה שלפני ה"ברקזיט".

הנפט  סגר בעליות של כ-3%.

טבע  מוכרת לחברת התרופות האוסטרלית מיינה קווי מוצר בשווי של כ-650 מיליון דולר, כך דיווחה היום מיינה. בשבועות האחרונים טבע מכרה זכויות על מספר תרופות בהיקף של מיליארדי דולרים וזאת כחלק מהדרישות של רשויות הרגולציה בארה"ב לפני אישור עסקת אלרגן.

ענקית הכימיקלים Dow Chemical  מקצצת 2,500 משרות או 4% מכוח העבודה העולמי שלה.

לאחר התאוששות מזעזוע ה"ברקזיט", נסחרו מניות הרשתות החברתיות בעליות שערים מובהקות. נציין את פייסבוק , טוויטר , YELP ולינקדאין 

נייק  צפויה לפרסם את תוצאותיה הרבעוניות מאוחר יותר היום.