השלטון המקומי עובר למערכת חדשה לניהול מכרזים

המרכז לשלטון המקומי השלים בהצלחה פיילוט שמבוסס על מערכת חדשה לניהול מכרזים ברשויות המקומיות. באמצעות המערכת החדשה, הליכים למסירת הצעות מחיר מצד ספקים וחברות והצעות למכרזים יוגשו לחברה למשק וכלכלה של המרכז באופן מקוון, בלי ניירת ובלי מעטפות מכרז תוך חיסכון בעלויות וקיצור לוחות זמנים.

החברה למשק ולכלכלה עורכת עבור הרשויות המקומיות יותר מ-10,000 הליכי מכרז שונים בשנה, הקשורים לקליטה של הצעות מחיר מצד חברות וספקים במכרזים שמפרסמות הרשויות ברחבי הארץ, בהיקף שמוערך ב-5 מיליארד שקל.

המערכת החדשה פועלת כך שעם קבלת פנייה של רשות מקומית לחברה למשק וכלכלה לעריכת הליך לקבלת הצעות מחיר - יוזנו בה הנתונים הרלוונטיים שיהיו נגישים לכלל הספקים והחברות. ההצעות יישמרו ויעובדו במערכת והתוצאות, עם הצעות המחיר, יועברו לרשויות המקומיות.

במרכז לשלטון המקומי אמרו היום (ד') ל"גלובס" כי בזכות הטמעת המערכת החדשה, ניתן יהיה להרחיב את הליכי הבקרה והפיקוח על אופן התנהלות ההליכים לקליטת הצעות מחיר לרשויות, הפחתה ניכרת במספר התקלות שהובילו בעבר לפסילת הצעות, שקיפות מרבית והסוף למניפולציות שאפיינו בעבר הליכים כאלה. עוד אמרו כי הממשק של המערכת ידידותי למשתמש וכי ההליך כולו נעשה באופן מאובטח תוך עמידה בסטנדרטים מחמירים. יו"ר המרכז לשלטון מקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, אמר כי "זו בשורה מהפכנית לרשויות המקומיות ולמגזר הציבורי בכלל: מדובר במערכת שלא רק מייעלת את הליכי המכרזים ברשויות- אלא גם מגבירה באופן דרמטי את רמת השקיפות של כל מכרז ומאפשרת לרשויות להוזיל עלויות באופן שיאפשר להן להפנות תקציבים שנחסכו למטרות חינוך, רווחה, תרבות ופיתוח פני העיר".