נעילה חיובית בת"א: מניות הסלולר טיפסו, נייס זינקה 4.1%

עליות בבורסות אירופה וניו-יורק ■ מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג של 8 בנקים גדולים בבריטניה

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בעליות שערים קלות, על רקע העליות החדות שחתמו את המסחר בשוקי העולם אתמול. המשקיעים בארץ ובעולם תוהים האם השפעות הברקזיט מתחילות להתפוגג או שמא מדובר בתיקון קל בתוך מגמה שלילית. המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט מתנהל במגמה חיובית.

 

אתמול התכנסו מנהיגי האיחוד האירופי והבנקים המרכזיים כדי לדון בהשלכות של הברקזיט על עתיד הכלכלה האירופית. קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התייחסה אתמול להחלטת בריטניה לפרוש מהאיחוד ואמרה כי "בריטניה לא יכולה לצפות להמשיך ליהנות מהזכויות הנובעות מקשרים עם האיחוד האירופי מבלי שהיא נושאת במחויבות כלשהי הנובעת מקשר זה".

גם בן ברננקי, יו"ר הפד לשעבר, התייחס לברקזיט בפוסט שפרסם בבלוג שלו, אך נשמע אופטימי יותר. הוא העריך שהמהלך הבריטי לא יגרור אותה למיתון משום שההשלכות של הברקזיט הן ברובן פוליטיות ולא כלכליות.

עם זאת סוכנויות הדירוג לא לוקחות סיכונים וכבר החליטו לפעול. שלשום הייתה זו סוכנות S&P שחתכה את דירוג האשראי של בריטניה בשתי דרגות ל-AA. אתמול, מודי'ס שינתה את תחזית הדירוג של 12 בנקים בבריטניה והורידה את התחזית ל"שלילי" ל-8 בנקים, ביניהם HSBC ובארקליס.

 

מניות התקשורת, ביניהן פרטנר  וסלקום  נסחרות היום בעליות חדות לאחר שזינקו גם אתמול בליווי במחזורים גבוהים מהרגיל וללא דיווח מסוים.

מניית נייס  טיפסה לאחר שהאנליסט פאול קוסטר מ-JP מורגן העלה את מחיר היעד של המניה.

אקסלנס על הברקזיט: לאומי - החשוף ביותר מבין הבנקים, כיל והחברה לישראל בסיכון גבוה להיפגע

בין המניות שחוזרות מניו-יורק עם פערים חיוביים נציין את טבע , נייס , ואופקו . מנגד, כיל , פריגו  ופרטנר חוזרות עם פערים שליליים.