חברות האנרגיה משכו את וול סטריט לעליות חדות; הנפט טיפס

עליות שערים חדות בבורסות אירופה, מדד הקאק בצרפת מזנק בכמעט 3% ■ נעילה חיובית באסיה, הניקיי זינק 1.6% ■ ירידה ב-3.7% במכירות בתים קיימים בחודש מאי

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

השפעת הברקזיט דועכת והאופטימיות בשוקי העולם נמשכה גם היום (ג'): עליות השערים שאפיינו את פתיחת המסחר הלכו והתגברו ככל שנמשך המסחר. הדאו חצה את רמת 17,500 הנקודות, וזאת בהמשך לעליות שערים חדות שנרשמו אמש בארה"ב. בורסות אירופה נסחרו היום בעליות שערים חדות של עד 3%, והמסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה חיובית. עליות נרשמו גם בשוק הסחורות, הנפט המשיך בעליות והמחיר נסגר מעל רמת 49 הדולר לחבית. 

 

נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, הזהיר אמש בנאומו בפני מנהיגי אירופה שברקזיט עלול לפגוע משמעותית בצמיחת גוש האירו. להערכת דראגי, יצאת בריטניה מהאיחוד תוריד את הצמיחה בכ-0.3%-0.5% במהלך שלוש שנים הבאות. בנוסף, דראגי ציין כי ירידות בשוקי המניות עלולות בין היתר להכביד על הצמיחה.

בשוק המט"ח נרשמה יציבות יחסית, האירו נסחר בטווח מחירים צר מול הדולר, והליש"ט התחזקה ב-0.6%, וזאת לאחר 3 ימי מסחר תנודתיים במיוחד. הין היפני נחלש היום ונתן רוח גבית לבורסת יפן. המטבע היפני שלאחר הברקזיט התחזק ביותר מ-6% מול הדולר, הכביד על בורסת יפן, וקובעי המדיניות הכלכלית ביפן כינסו דיון חירום בנושא, כאשר אחת האפשרויות שעלתה על הפרק היא התערבות ישירה בשוק המט"ח. כעת נסחר הין סביב 102.7 ין לדולר.

 

בזירת המאקרו האמריקאית התפרסמו היום מספר נתונים חשובים. בשעה 17:00 פורסם נתון מכירות בתים קיימים לחודש מאי, שהצביע על ירידה המכירות ב-3.7%, למרות שהצפי היה לירידה ב-0.9% בלבד, בהשוואה לעלייה של 5.1% בחודש אפריל. בשעה 17:30 פרסם משרד האנרגיה האמריקאי את נתון מלאי הנפט, שהצביע על ירידה של 4.1 מיליון חביות השבוע, לעומת הצפי שעמד על ירידה של 2.3 מיליון חביות בלבד. זאת, בהמשך לירידה של 0.9 מיליון חביות בשבוע הקודם. 

מניית חברת סוני  ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי היא חותכת את תחזית המכירות שלה לשנת 2017 לטווח של 9.76-10.25 מיליארד דולר. החברה הסבירה זאת על ידי ירידה מתמשכת בביקושים לסמארטפונים.