סוני נכנסת לתחום המציאות המדומה ומפתחת גם רובוט אנושי

מנכ"ל סוני, קזואו היראי: "זה יעד מאתגר, אך אנו מאמינים שמדובר באבן-דרך קריטית לסוני"

משקפי מציאות מדומה של סוני / צילום: רויטרס
משקפי מציאות מדומה של סוני / צילום: רויטרס

סוני מהמרת על כך שכניסה לתחום המציאות המדומה תאפשר לה להרחיב את פעילותה העסקית אל מעבר למגזר משחקי הווידאו, ולהתמודד עם ההאטה חדה במכירות חיישני התמונה (סנסורים) המותקנים באייפונים של אפל. התאוששותה של קבוצת מוצרי האלקטרוניקה ושירותי הבידור הואצה לנקודה שבה מקבל כעת המנכ"ל קזואו היראי שכר שיא של 5 מיליון דולר - יותר מסכום השיא הקודם שקיבל קודמו בתפקיד, הווארד סטרינגר.

לאחר שהצליחה לבלום את ההפסדים בחטיבות הטלוויזיה ובחטיבות של מוצרי צריכה אלקטרוניים אחרים, הודיעה סוני היום (ד') שהיא משקיעה בטכנולוגיית בינה מלאכותית ומפתחת רובוט שיוכל לגרום לאנשים לפתח קשר רגשי כלפיו.

למרות הפגיעה בהכנסות היצוא בשל הזינוק בערך הין בתגובה למשאל הברקזיט בבריטניה, לא שינתה סוני את יעד הרווח התפעולי של יותר מ-500 מיליארד ין (4.9 מיליארד דולר) לשנת הכספים 2017-2018. אם תעמוד החברה ביעד זה, היא תרשום את הרווח התפעולי הגבוה ביותר בעשרים שנים, לעומת רווח של 294.2 מיליארד ין בשנת הכספים האחרונה.

"זה יעד מאתגר, אך אנו מאמינים שמדובר באבן-דרך קריטית לסוני בתהליך הפיכתה לחברה רווחית מאוד", אמר היראי במסיבת עיתונאים.

פעילות משחקי פלייסטיישן הרווחית - והכנסות המכירה הצפויות מקסדת VR שתשוחרר לשווקים באוקטובר - ישחקו תפקיד מפתח בעמידה ביעד זה.

"חוץ מהמשחקים, המציאות המדומה היא תחום שבו אנו יכולים לעשות שימוש מלא בטכנולוגיות של סוני במצלמות, בצילום, בהפקת תוכן ובנכסי הבידור שלנו", אמר היראי, "זוהי פעילות שאנו רוצים לבנות לא רק לפלייסטיישן אלא לקבוצת סוני בכללותה".

אנליסטים אמרו כי עדיין לא ניתן לקבוע אם פעילות ה-VR תאפשר לסוני לחדור למגזרים אחרים חוץ ממגזר המשחקים, מכיוון שהטכנולוגיה עדיין בשלב מוקדם. במגזר המשחקים תתחרה סוני עם אוקולוס של פייסבוק ועם Vive של HTC.

עם זאת, הירידה בהכנסות מחיישני התמונה בעקבות הירידה במכירות אייפון והיחלשות שוק הסמארטפונים כולו, משקפת טעות מכאיבה באסטרטגיית הצמיחה של היראי.

סוני רוצה לקזז את ההפסדים מתחום הסנסורים באמצעות הגדלת המכירות ליצרניות סמארטפונים בסין ובקוריאה הדרומית. במקביל תרחיב סוני את השימוש בחיישנים במצלמות אבטחה, מזל"טים ומכוניות.