כיטוב פארמה גייסה 12 מיליון דולר לפי שווי של כ-25 מיליון דולר

כיטוב נערכת להגיש עד סוף השנה את המוצר שלה ל-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, בתקווה כי תקבל את האישור במהלך 2017

ביומד / צילום: רויטרס
ביומד / צילום: רויטרס

חברת כיטוב פארמה , המפתחת תרופה משולבת לטיפול בכאב ויתר לחץ דם, הודיעה היום על גיוס של 12 מיליון דולר, בעיקר מקרנות ביומד אמריקאיות. המחיר שנקבע בגיוס הוא 3.4 דולר למניה, מחיר השוק שלה בארה"ב ובישראל אתמול, וזאת לאחר שמניית החברה ירדה אתמול 7.5% לקראת ההנפקה. כל חבילת מניות כללה גם אופציות, אשר בשקלולן ההנפקה כוללת הנחה של 20% על מחיר השוק. מחיר זה משקף לחברה שווי של 25 מיליון דולר (כ-95 מיליון שקל) אחרי הכסף.

טרם הגיוס, לחברה לא היה בעל מניות אחד דומיננטי. היא מנוהלת על ידי יצחק ישראל.

כיטוב נערכת להגיש עד סוף השנה את המוצר שלה ל-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, בתקווה כי תקבל את האישור במהלך 2017.

התרופה של כיטוב היא כאמור שילוב בין שתי תרופות קיימות בשוק, תרופה נגד כאב ותרופה להורדת לחץ דם. הרציונל למוצר הוא שלעיתים קרובות אנשים שנוטלים תרופות להורדת כאב, סובלים מעלייה בלחץ דם, אך מזניחים את נטילת התרופות מורידות לחץ הדם, שאמורות לסתור את התופעה הזו. כאשר התרופה להורדת לחץ דם משולבת בתוך התרופה לכאב, אין אפשרות להזניח זאת.

בניסוי קליני אליו יצאה החברה להראות כי המוצר המשולב שלה אכן אינו מעלה משמעותית את לחץ הדם, התקבלו תוצאות נוספות, וכעת החברה טוענת כי המוצר שלה אפילו מוריד את לחץ הדם יותר מהתרופה הקלאסית להורדת לחץ דם המשולבת בו. כן נטען כי השילוב מפחית פגיעה בכליות כתוצאה מכל אחת מהתרופות לבדה. את הטענות הללו תצטרך החברה כנראה להוכיח בניסויים נוספים, גם אם המוצר יאושר על בסיס הניסוי הנוכחי, וזאת כדי להתבסס על הטענות הללו בשיווק המוצר לרופאים.

הסכום שגוייס ישמש לניסויים הנוספים, אולם עשוי לשמש את החברה גם לעבות את צנרת המוצרים שלה, שכרגע כוללת רק את שילוב התרופות הנוכחי.